وزیر اقتصاد: بازار را کنترل می‌کنیم

جام جم آنلاین: وزیرامور اقتصادی و دارایی با تشریح سیاست دولت در بازار سکه و طلا در سال۹۱ اظهار داشت: دولت در جهت ثبات اقتصاد در بخش کلان و حفظ حقوق مردم تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده و امسال در تلاشیم با تنظیم بازار ارز جلوی نوسانات طلا را بگیریم.

 به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید شمس الدین حسینی تاکید کرد: البته آنچه مسلم است این که قیمت طلا وابسته به بازارهای جهانی است و در داخل نمی توان قیمت ها را به دلخواه تغییر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه با رشد یا کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز افزایش یا کاهش می یابد ، افزود: اما از نوسانات قیمت طلا می توان جلوگیری کرد.

حسینی به نوسانات بازار سکه، طلا و ارز در سال ۹۰ اشاره و گفت : در سال گذشته در بخش طلا، اتفاقاتی در اقتصاد ایران رخ داد که نیاز به بازنگری دارد.

وی ادامه داد : در هیچ جای دنیا طلا به زندگی روزمره و معاش مردم و حتی انگاره های اقتصادی عموم مردم گره نمی خورد.اما در بازار ایران این اتفاق رخ داد و سفته بازی هایی صورت گرفت که دراین میان افراد عامی و غیر متخصص متضرر شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اگر بر گردیم به چند سال گذشته، این اتفاق در بازار مسکن نیز رخ داد و به یک باره حجمی از سرمایه ها وارد بازار مسکن شد. با این حاشیه جدید که وارد بازار سکه، ارز و طلا شد، تعادل بازار بهم خورد و این عدم تعادل انتظارات را تحت تاثیر قرار داد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.