وزیر اقتصاد : رشد چند برابری شاخص ها نشان دهنده شکست تحریم هاست

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۲:۵۵:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ناامیدی غرب از تأثیر گذاری تحریم های ضد ایرانی، القای تصویری ضعیف و نحیف از اقتصاد ایران را توطئه جدید رسانه های غربی علیه ایران خواند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید شمس الدین حسینی با اشاره به شاخص هایی چون ۲٫۷ برابر شدن جذب سرمایه گذاری خارجی در سال های اخیر، ۲٫۹ برابر شدن صادرات غیرنفتی و ۲٫۸ برابر شدن ارزش بازار بورس، بر بی تأثیر بودن تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران تأکید کرد.
وی همچنین ۲٫۱ برابر شدن میزان سپرده های بانک های کشور، ۲٫۶ برابر شدن حق بیمه های تولیدی و در مجموع ۲٫۶ برابر شدن بخش مالی کشور را از دیگر دلایل شکست غرب در فلج کردن اقتصاد ایران با دست آویز تحریم خواند.
حسینی ،هدف از اعمال تحریم ها را فلج کردن اقتصاد ایران اعلام کرد که خوشبختانه با شکست مواجه شده است.
وی با تفکیک عملیات تحریم علیه ایران به دو بخش عملیات واقعی و عملیات روانی، تحریم نهادهای مالی، از جمله بانک های تجاری و نیز تهدید به تحریم بانک مرکزی را از عملیات واقعی تحریم علیه ایران ارزیابی کرد.
حسینی خودداری از ارائه خدمات بیمه ای به ایران، ایجاد محدودیت و مانع تراشی برای نقل و انتقال وجوه، کالا و کشتیرانی، ممانعت از سرمایه گذاری در حوزه هایی چون انرژی و ایجاد محدودیت در خرید نفت از ایران را از دیگر اقدامات دولت های
تمامیت خواه در چارچوب اجرای بخش عملیات واقعی تحریم علیه کشورمان دانست.
وزیر اقتصاد گفت : همچنین تلاش برای ارائه تصویری نحیف و تحریف شده از اقتصاد ایران، بی اعتبار سازی نهادهای رسمی آماری کشوری به منظور القای آمارهای دروغین خود، ناکارآمد نشان دادن اجرای برنامه های موفقی چون هدفمندسازی یارانه ها و تهدید به ایجاد فشار بیشتر در آینده در چارچوب عملیات روانی دولت ها ، در رسانه های غربی علیه ایران جای می گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۴۵۵۴۱۱۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.