وزیر جهاد، “کمیسیون کشاورزی” را قانع نکرد/ تضاد آمار “وزرات‌جهاد” با واقعیت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه توضیحات وزیر جهاد کشاورزی نتوانسته نمایندگان ملت را قانع کند، گفت: گزارش ممتاز به نقل ازات و آمار اعلامی وزارت جهاد معمولا با واقعیات‌ در تضاد است در حالی‌که این آمار باید شفاف و واقع بینانه باشد.

ناصر صالحی نصب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  وزیر جهاد به درخواست کمیسون کشاورزی در جلسه غیرعلنی مجلس توضیحاتی را در مورد محصولات استراتژیک از جمله گندم ارایه کرد.

وی افزود: توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در زمینه اقدامات زیربنایی وبرنامه‌های این وزارت‌خانه در جهت افزایش تولید،راندمان و عملکرد در واحد سطح بود.

صالحی نصب اضافه کرد: بعید به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها مشکلات کشور را در زمینه محصولات استراتژیک حل کند.

وی ادامه داد: کشاورزی ایران روز به روز با روند مکانیزه و صنعتی شدن فاصله می‌گیرد و بیشتر معیشتی و سنتی است.

صالحی نصب تاکید کرد: ما برای بهبود شرایط نیازمند برنامه‌ای چند ساله هستیم که نقطه آغاز،پایان و میزان تولیدی که مدنظر داریم در آن مشخص باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: گزارش ممتاز به نقل ازات و آمار اعلامی وزارت جهاد معمولا با واقعیات‌ در تضاد است در حالی‌که این آمار باید شفاف و واقع بینانه باشد.

صالحی نصب با اشاره به ناکافی بودن توضیحات وزیر در جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: این توضیحات نتوانست کمیسیون را قانع کند.

وی افزود: با توجه به اینکه اهرم‌های دیگری مانند شرکت پشتیبانی اموردام و… نیز در حال واگذاری به وزارت جهاد است این وزارت‌خانه باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشد.

صالحی نصب تاکید کرد: برنامه‌های ارایه شده علاوه بر شفافیت باید قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که عامل ضعف کشور در کشت گندم چیست؟، گفت: مسئله مربوط به عدم برنامه‌ریزی درست ومحدودیت‌هایی است که ما در این زمینه داریم.

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: به عنوان مثال در حال حاضر کود به میزان کافی در انبارها موجود است اما کشاورزان به دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

صالحی نصب افزود: همچنین ضریب مکانیزاسیون کشور در مقایسه با ضریب جهانی آن بسیار پایین (۱٫۴)است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما در زمینه  مسایل زیربنایی از جمله آب، خاک و… روند سار کندی را طی می‌کنیم که تمامی این موضوعات نیازمند برنامه‌ای دقیق است.

صالحی نصب یادآورشد: موفقیت ما در گرو اجرای این برنامه‌ها در موعد مقرر است که متاسفانه تاکنون ما نتوانسته‌ایم به آن جامه عمل بپوشانیم.   

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.