وزیر کشور: اعلام نتایج حوزه های الکترونیکی۹۰ دقیقه پس از پایان رأی گیری

جمعه ۱۵ اردیبهشت – ۱۲:۳۱:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر کشور گفت: نتایج شمارش آرای در حوزه هایی که رای گیری در آنها الکترونیکی است حداکثر۹۰ دقیقه پس از پایان اخذ رای مشخص و اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مصطفی محمد نجار در ستاد انتخابات کشور افزود: در مقایسه با مرحله اول انتخابات ، عوامل بیشتری در حوزه انتخابیه تهران به کار گرفته ایم و ضمن استفاده از تجربیات گذشته از سامانه جامع نیز استفاده می کنیم که این کار به سرعت در اعلام نتایج افزوده است.
وی همچنین گفت: کسانی که در مرحله نخست انتخابات مجلس رأی داده اند در مرحله دوم حتماً باید در همان حوزه انتخابیه مرحله نخست رأی دهند اما الزامی به رای دادن در همان شعبه مرحله نخست نیست و در هر یک از شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه یادشده مجاز به ر‌أی دادن هستند.
محمد نجار افزود: کسانی که در مرحله اول انتخابات مجلس رأی نداده اند می توانند در مرحله دوم و در هر حوزه ای که خواستند رای دهند .
وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تعطیلی فردای مدارس شهر تهران گفت: این موضوع را باید بررسی کنیم، فکر نمی کنم نیاز به تعطیلی باشد اما اگر لازم شد باید با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ و اعلام شود.
مصطفی محمد نجار در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید زمان رأی گیری نیز گفت: طبق قانون، زمان اخذ رأی از هشت صبح تا ۱۸ است اما اگر لازم باشد طبق قانون تا ساعت ۲۴ مجاز به تمدید زمان رأی گیری هستیم.
وی در عین حال افزود: ممکن است زمان رأی گیری را به شکل سراسری تمدید نکنیم بلکه در استان هایی که لازم باشد با درخواست استاندار و مسئولان حوزه های انتخابیه تصمیم گیری می کنیم.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز مرحله نخست انتخابات گفت: در آن دوره از سامانه جامع و نرم افزار کاملاً بومی در محیطی امن استفاده شد و بدون استفاده از اینترنت از شبکه اینترانت داخلی بهره گرفتیم .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۴۱۲۳۱۱۳۸۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.