وزیر امور اقتصادی و دارایی: بهانه‌های بانک‌ها برای عدم پرداخت تسهیلات پذیرفتنی نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به جز بانک کشاورزی سایر بانک‌ها اجازه ندارند بهانه‌ای برای پرداخت نکردن تسهیلات بیاورند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بهانه‌های بانک‌ها برای عدم پرداخت تسهیلات پذیرفتنی نیست

به گزارش ممتاز نیوز، سید احسان خاندوزی امروز جمعه ۸ مهرماه در نشست با فعالان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی منطقه ترشیز که در محل سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، افزود: به جز بانک کشاورزی سایر بانک‌ها اجازه ندارند بهانه‌ای برای پرداخت نکردن تسهیلات بیاورند.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی چون فراتر از توان خود بانک تعهد شده بود که ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بدهی گندم کاران پرداخت کند به همین دلیل شاید تا پایان مهرماه امکان پرداخت تسهیلات را نداشته باشد، اما پیگیر عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌هایی مانند رفاه و سپه خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در نظام اداری برجای مانده و میراثی که به ما رسیده فعالیت تولیدی و اشتغال آفرینی، فعالیت‌های ارز آوری و صادراتی با رنج و زحمت بسیاری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: پیج و خم‌های نظامی اداری کشور که روزها و ساعت‌های بسیاری از توان و انرژی تولیدکنندگان را می‌گیرد و آنها را فرسوده می‌کند ثمره یک نظام اداری است که در تمامی سال‌های گذشته هدف خود را صرف اجرای بخشی و محدود به ابلاغیه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی می‌کرده که از بالا ارجاع می‌شده بدون اینکه ببیند اجرای آن چه تأثیر و پیامدی در عرصه تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی کشور برجای می‌گذارد.

خاندوزی گفت: طی دو دهه گذشته کشور مسیر اشتباهی را طی نموده است، به جای آنکه به مدیران منطقه‌ای اختیار دهیم کاری کردیم که رفت و برگشت هرکدام از پرونده‌ها با مرکز ماه‌ها زمان می‌برده و وقت فعالان اقتصادی را تلف می‌کردند.

وی با بیان اینکه می‌شد با بازدهی و بهره وری بالاتر و قیمت‌های رقابتی‌تری اقتصاد ایران را اداره کنیم، افزود: در وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش شده تا میراث گذشته خود را تغییر دهیم، ما میراث دار مسیر پرهزینه‌ای هستیم که برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بازدارنده بوده است.

وی تاکید کرد: باید این مسیر را برای کسانی که عشق به تولید دارند سهل، روان و جذاب کنیم و برای آنهایی که درآمدهای مالی و نقدینگی خود را به سمت فعالیت‌های غیر مولد می‌برند سخت‌تر و پرهزینه کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: هرچند برای تغییر این مسیر زمان لازم داریم، اما همه باید برای اصلاح این مسیر معیوب تلاش کنیم، در این راستا تا حد ممکن تلاش شده اکثر پرونده‌های مالیاتی در استان‌ها حل و فصل شود و تعداد معدودی از آنها به پایتخت برود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگرچه در گذشته شاهد شیوه سنتی ناکارآمد و پرهزینه‌ای در بسیاری از اجزاء شبکه بانکی بودیم و هنوز هم در بخش‌هایی درگیر هستیم، اما تلاش شده ابلاغیه‌ها در عمل مدنظر قرار گیرد. اگر محرز شود از سوی مدیر شعبه تخلفی صورت می‌گیرد مدیران استانی حق ندارند این فرد را حتی برای یک روز در جایی نگه دارند که رسمأ دارد بر خلاف ابلاغیه‌های دولت عمل می‌کند.

خاندوزی گفت: تلاش می‌شود در حد ممکن مجوزهای کاغذی حذف و همه به صورت مجوزهای برخط و آنلاین باشد و مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن صادر شود.

گمرک در کاشمر مستقر می‌شود

در ادامه حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی گمرک در کاشمر مستقر می‌شود، گفت: با استقرار گمرک مشکلات شهرستان‌های منطقه ترشیز مرتبط با این بخش برطرف می‌شود.

وی افزود: هرچند با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی مقرر شده  بود جریمه‌های ارزش بر افزوده تا هفته دولت بخشیده شود مشروط بر اینکه اصل آن وجه را پرداخت کنند اما درخواست می‌شود برای منطقه ترشیز با توجه به مشکلات کسب و کار تا پایان سال تمدید شود.

نیک بین با بیان اینکه هرچند زیر ساخت و محور پیشرفت هر منطقه‌ای از جمله کاشمر انرژی، آب و حمل و نقل است، اما در منطقه ترشیز در هر سه حوزه با مشکلات جدی مواجه هستیم،

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود برق  و آب با مشکلاتی در سرمایه گذاری و احداث کارخانه‌ها مواجه هستیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: متاسفانه تاکنون در حوزه ریلی منطقه هیچ اقدامی انجام نشده و در این خصوص جلساتی داشتیم، اما فعلاً هیچ امیدی نداریم که مشکلات پیش روی این بخش برطرف شود.

نیک بین همچنین با اشاره به وضعیت محور شادمهر به کاشمر و ادامه به انابد که به جاده مرگ شهرت یافته است، افزود: ماده ۲۳ جاده اخذ شده و تاکنون قطعه اول با همه کاستی‌ها به بهره برداری رسیده و فاز دو و سه جاده در حال انجام است، اگرچه براساس قول استاندار خراسان رضوی مقرر شده این محور تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد که بعید می دانم. در حوزه انرژی چشم انداز ۵۰ ساله برای منطقه ترشیز دیده شده و از امسال آغاز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خود به کاشمر از چهار کارخانه در شهرک صنعتی این شهرستان نیز بازدید نمود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.