وزیر خارجه ترکمنستان افزایش همکاری‌ها با ایران را خواستار شد

۱۰م اسفند ،

849-1.jpg

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور روابط ایران و ترکمنستان را عمیق و دیرینه دانست و گفت: پیوند ناگسستنی و مستحکمی بین دو دولت و دو ملت ایران و ترکمنستان برقرار است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی سعیدلو در دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت گفت: در شرایط کنونی جهان باید بیش از قبل در کنار هم بوده و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود برای پیشرفت و تعالی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات و توانمندی‌های خود را در اختیار ملت ترکمنستان قرار دهد و پیشرفت این کشور را پیشرفت خود می‌داند.

وی با ابراز خرسندی از گسترده‌تر شدن روابط ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نقش مهمی در گسترش همکاری‌های دوجانبه دارد و باید آن را با جدیت ادامه داد.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان روابطی دوستانه و با پیشینه تاریخی است و زمینه‌های فراوانی برای همکاری بین تهران و عشق‌آباد وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.