وزیر خارجه ترکیه: اتحاد و انسجام در سوریه و عراق برای ترکیه حیاتی است

۱۴م دیماه ،

TZ.JPG

وزیر امورخارجه ترکیه گفت: اتحاد و انسجام در سوریه و عراق ترکیه به اندازه اتحاد در ترکیه برای آنکارا اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس سالانه سفرای این کشور، شرکت کنندگان را در جریان سیاست‌ خارجی و اهداف ترکیه گذاشت.

داوود اوغلو با اشاره به تنش اخیر بین ترکیه و دولت مرکزی عراق خواستار آن شد که نوری المالکی، اول وزیر عراق بدون حذف فعالان سیاسی در پی سیاست‌های جامع‌تری باشد.

داوود اغلو دربارهٔ بحران سوریه که آن را “امتحانی دشوار برای ترکیه” خواند، اظهار داشت: بهتر بود بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به فراخوان‌های ترکیه توجه می‌کرد.

وی افزود: عوامل خارجی در مورد سناریوهای مخوف در سوریه اخطار می‌دهند همانگونه که سال قبل دربارهٔ لیبی اخطار دادند.

داوود اوغلو اظهار کرد: در این کنفرانس ترکیه سعی دارد سال ۲۰۱۲ را سالی تاریخی دانسته و سیاست‌هایی را تعریف کند که نه تنها سال ۲۰۲۴ بلکه دهه‌های آینده را نیز شکل دهد؛ ما معتقدیم که اطلاعات و دانشی داریم که نه تنها سال‌ها و دهه‌ها بلکه قرن‌ها باقی می‌مانند.

پیش از مراسم افتتاحیه داوود اوغلو با امضای کتاب یادبود در مقبره کمال آتاتورک در آن نوشت: جمهوری ترکیه بر سیاست‌های خارجی صلح جویانه، سازنده و فعال که بر مبنای “صلح در داخل، صلح در دنیا” است ادامه‌ می‌دهد؛ سیاست‌هایی که به عنوان میراثی از شما برای ما گذاشته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.