وزیر راه و شهرسازی در اولین روز کاری

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که امروز (شنبه) با استقبال نیکزاد در شورای معاونان این وزارتخانه حضور یافت، با اشاره به ارزیابی جدی از برنامه‌های در دست اجرای وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: از مدیریت‌ها و کارآمدی آنها ارزیابی خواهم داشت و آنجا که مدیریتی کارآمد است ادامه می دهیم و جایی که سیاستها و مدیریت‌ها قوی نیست اقدامات موثری را انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از فعالیت‌ها و خدمات آقای نیکزاد در دوران وزارتش تاکید کرد: درخواست می کنم آقای نیکزاد رهنمود‌های لازم خود را برای بهبود امور ارائه دهند.

وی اظهار داشت: باید سیاست‌ها و خط مشی کلی را مرور کنیم و اگر لازم است تجدید نظر کنیم و تغییر وزیر فرصتی برای بررسی بدون تعصب و بازنگری در برنامه‌ها است و رفت و آمدها به مفهوم ناکارآمدی کسی و سببی بر موفقیت فوق العاده کس دیگر نیست.

آخوندی خطاب به معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی وزارتخانه‌ای تخصصی است و اشخاص حرفه‌ای در آن شاغل می باشند و دنبال کار حرفه‌ای مطابق با استانداردها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توقعات مردم از حوزه راه و شهرسازی سنگین است و تلاش می کنم از حوزه بهره‌بردار به خدمات ارائه شده نگاه کنم و باید ببنیم شهروندان نگاهشان به خدمات ما چیست؟ و رضایت آنها تا چه حد کسب شده است؟

در ابتدای این جلسه نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی با خیر مقدم به آخوندی و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید تصریح کرد: فردی متخصص به وزارت راه و شهرسازی ورود پیدا کرده است و آخوندی قبلا وزیر مسکن و شهرسازی بوده‌اند و متخصص می باشند و نگاه تازه دارند و بر مسائل تازه اشراف دارند.

وزیر سابق راه و شهرسازی بیان کرد: در دولت نهم و دهم دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شرع شد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن تحویل داده شده است.

وی اعلام کرد: در حوزه مسکن شهری دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد احداث شده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۰ واحد به اتمام رسیده است و مابقی پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

نیکزاد یادآور شد: امیدوارم در دولت یازدهم بحث کیفیت پروژه‌ها مدنظر قرار بگیرد.

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: با اتمام ۸۰۰۰ کیلومتر راه آهن در دست ساخت تمامی استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شوند و کشورمان به خطوط ریلی تمام کشورها همسایه وصل می‌شود.

وی در ادامه با معرفی تمامی اعضای شورای معاونان و وظایف کاری آنها تصریح کرد: از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کرده‌بودم که در بحث ایمنی به هیچ عنوان کوتاه نیایند و بر این اساس بود که سانحه‌هوایی نداشتیم.

نیکزاد در پایان تاکید کرد: هیچ گاه حاضر به جدایی پژوهشکده حمل ونقل از وزارت راه وشهرسازی نبودم اما با پیگیری مصرانه با تصویب شورای عالی اداری و هیات وزیران این اقدام صورت گرفت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم امروز(شنبه) در ساختمان شهید دادمان حضور یافت.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.