وضعیت نسل جدید سیم‌کارت‌ها در ایران

میکروسیم‌کارت‌ها (سیم‌کارت‌های کوچک) به عنوان نسل جدید سیم‌کارت با گوشی‌های نسل جدید سازگارند و از جمله خدمات جدید این روزهای دنیای تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شوند که چندی است در ایران هم رایج شده و توسط اپراتورها ارائه می‌شوند.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «میکروسیم»ها در اندازه کوچک و سازگار با گوشی‌ها و ابزارهای نسل جدیدی همچون iPhone ،iPad هستند و با ورود نسل جدید گوشی‌های تلفن‌ همراه به کشور که مستلزم داشتن میکروسیم‌کارت‌ها هستند، دو اپراتور تلفن همراه در کشور هم چندی است نسبت به ارایه این نوع سیم‌کارت‌ها اقدام کرده و تعویض سیم‌کارت‌های معمولی به میکروسیم را انجام می‌دهند.

در این باره روابط عمومی اپراتور اول تلفن همراه کشور به ایسنا گفت: فروش میکرو سیم‌کارت‌ها همچنان ادامه دارد و هر زمان مشترک تقاضا کند میکروسیم درخواستی آماده خواهد شد.

اواخر سال گذشته هم این شرکت اعلام کرده بود که تعویض سیم‌کارت و ارائه میکروسیم کارت جدید، بدون اخذ وجه اضافی (به قیمت تعویض سیم کارت معمولی) انجام می‌شود و هزینه این تعویض برای مشترکان دائمی در صورتحساب دوره و برای مشترکان اعتباری به صورت کسر از شارژ اعمال می‌شود که طبق آخرین اطلاعات این مبلغ ۵ هزار تومان است.

شرکت ایرانسل نیز در این باره گفته است: متقاضیان می‌توانند میکروسیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل را در حال حاضر با مبلغ ۱۰۰هزار ریال به همراه ۳۰هزار ریال اعتبار اولیه خریداری کنند.

همچنین کلیه مشترکین سیم‌کارت های دائمی، اعتباری و دیتای ایرانسل میتوانند با مراجعه به نمایندگی‌های منتخب و یا مراکز خدمات ایرانسل، سیم‌کارت معمولی خود را به میکرو یا از میکرو به سیم‌کارت معمولی تبدیل کنند.

ایرانسل اعلام کرد که مشترکین دارای گوشی‌های نسل جدید که پیش از این سیم‌کارت‌های معمولی ایرانسل را خریداری کرده بودند، می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل و یا یکی از فروشندگان مجاز این شرکت، برای تغییر نوع سیم‌کارت خود درخواست دهند.

مشترکان ایرانسل همچنین در صورت تمایل به تعویض سیم‌کارت عادی و تبدیل آن به میکروسیم، می‌توانند به مراکز خدمات یا فروشندگان مجاز ایرانسل مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۳۰ هزار ریال سیم کارت خود را دریافت کنند.

مشترکان همچنین در صورت تمایل به تعویض سیم‌کارت عادی و تبدیل آن به میکروسیم، می‌توانند به مراکز خدمات یا فروشندگان مجاز ایرانسل مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۳۰ هزار ریال سیم‌کارت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.