وضعیت نمایش “باغبان مرگ” در تئاترشهر هنوز مشخص نیست

آروند دشت‌آرای درباره وضعیت اجرای نمایش “باغبان مرگ” به نویسندگی محمد چرمشیر به خبرنگار مهر گفت: این نمایشنامه را حدود ۲ ماه پیش برای اجرا در مجموعه تئاترشهر به مسئولان این مجموعه ارائه دادیم. همچنین اعلام کردیم که قصد استفاده از بودجه دولتی را نداریم و تنها خواستار اختصاص سالنی نظیر چهارسو یا قشقایی هستیم تا بتوانیم از طریق گیشه هزینه‌های اجرا را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: نمایشنامه “باغبان مرگ” اثری متفاوت از محمد چرمشیر است که حتی برای پیشنهاد اجرا در کشورهای انگلستان و فرانسه با استقبال مواجه شد. این نمایشنامه دارای دو پرسوناژ است ولی هنوز پاسخ مشخصی درباره اجرای آن به ما داده نشده‌است.

سرپرست گروه هنرهای اجرایی “ویرگول” یادآور شد: ما گروهی هستیم که سال‌ها است از بودجه دولتی برای اجرای آثارمان استفاده نمی‌کنیم در حالیکه به‌عنوان یک گروه حرفه‌ای حقی از بودجه دولتی داریم.

دشت‌آرای با اشاره به حضور فرهاد مهندس‌پور و طناز طباطبایی در نمایش “باغبان مرگ” و آتوسا قلمفرسایی به عنوان طراح صحنه این نمایش تأکید کرد: حضور مهندس‌پور به عنوان یک بازیگر در اثری نمایشی اتفاق ارزشمندی است و با وجود اینکه سال‌ها است که تئاتر کار نمی‌کند ولی قبول کرده در این نمایش بازی کند، باید این فرصت را غنیمت دانست.

وی از اینکه نمایشنامه‌ای نوشته محمد چرمشیر از نمایشنامه‌نویسان برجسته تئاتر ایران و اثری با بازی فرهاد مهندس‌پور پاسخی مشخص برای اجرا دریافت نمی‌کند ابراز تأسف کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.