وعده‌های‌ بی‌عمل،‌ حقوق‌ فرهنگیان نمی‌شود

با وجود میزان تورمی که اکنون در کشور شاهد هستیم؛ فرهنگیان بسیاری از استان‌های کشور به ویژه فرهنگیان استان ایلام ۷ ماه است که حقوق و پاداش ۳۰ سال خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس گفت: با وجود میزان تورمی که اکنون در کشور شاهد هستیم؛ فرهنگیان بسیاری از استان‌های کشور به ویژه فرهنگیان استان ایلام ۷ ماه است که حقوق و پاداش ۳۰ سال خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.احمد شوهانی با اشاره به عملکرد ضعیف آموزش و پرورش کشور در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان و پاداش آن‌ها، گفت: زندگی فرهنگیان با این میزان  تورم، مشکلات اقتصادی و نداشتن حقوق، گذران زندگی ندارد و این در حالی است که با وجود اعتراض‌های فراوان فرهنگیان، مسئولان همچنان بی توجه به پرداخت حقوق  آنان هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به مدت هفت ماه موجب بروز مشکلات بسیاری برای افراد شده افزود: آموزش و پرورش باید پاسخ‌گوی مشکلات پیش آمده برای این‌گونه افراد باشد و هرچه سریع‌تر برای رفع این مسئله اقدام کند.

وی با بیان این مطلب که برخی از معلمان بازنشسته طی سال جاری، در انتظار دریافت حقوق خود ماه‌هاست که در انتظاربه سر می‌برند تصریح کرد: آموزش و پرورش هر ماه اخباری را منتشر می‌کند و اطمینان می‌دهد که مطالبات فرهنگیان در آستانه پرداخت است و این در حالی است که همواره برخی فرهنگیان از پرداخت نشدن مطالبات‌ خود، گله‌مند هستند.

شوهانی ادامه داد: آموزش و پرورش دلیل این بد‌قولی در پرداخت حقوق و پاداش فرهنگیان را در کمبود اعتبار می‌داند که این صحت ندارد و این بد عهدی‌ها به بی‌برنامه‌گی در برآورد تعداد بازنشستگان مربوط می‌شود.
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بازنشستگانی که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند؛ گفت: بازنشستگان خواستار پی‌گیری دولت برای دریافت حقوق و پاداش‌های معوقه خود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد‌آور شد: فرهنگیانی که سا‌ل‌ها از عمر خود را صرف آموزش ما و فرزندان‌مان کرده‌اند و عامل اصلی افزایش شاخص علمی در کشور هستند؛ مستحق این بی محبتی مسئولان نبوده و باید با پرداخت به موقع حقوق‌ و دستمزد‌شان تاحدودی بار زندگی را از دوش آنان بردارند.


Tabnak.IR | تابناک
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.