وعده های غذایی خود را کم کنیم

متخصصین تغذیه معتقدند برای اینکه در روزهای اولیه ماه رمضان راحت تر روزه داری کنید وعده های غذایی خود را کاهش دهید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، تنها چند روز دیگر تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده و این روزها حال و هوای شهر و خانواده در حال تغییرات و همه برای ماه مهمانی خداوند آماده می شوند  به طوری که مردم بلاخص خانم های خانه دار در حال تدارک برای این ماه پر برکت هستند البته این نکته نباید فراموش کنیم که خانم های خانه از هم اکنون که چند روز به ماه مبارک رمضان مانده تغییراتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کردند چنانچه در این روزهای باقیمانده رعایت چند نکته لازم است.
کیمیاگر متخصص تغذیه در ادامه گفت: در این چند روز باقی مانده به ماه مبارک رمضان بهتر است غذاهای سبک تر بخوریم تا بدن ما برای روزه داری آماده شود.
ساعدی متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: بهتر است از هم اکنون وعده های صبحانه و ناها را کم کنیم و  تا حد امکان میان وعده های غذایی را حذف کنیم.

* مصرف چای و قهوه را کاهش دهیم
نیستانی متخصص تغذیه در ادامه گفت: در کنار کمتر کردن حجم غذا باید وعده سبزیجات و میوه ها را بیشتر کنیم چنانچه با مصرف سبزیجاتی همچون خیار و گوجه در وعده صبحانه کم کم دستگاه گوارش و خلق و خوی خود را به این کار عادت می دهیم.
وی افزود: بهتر است از هم اکنون مصرف چای و قهوه را کم کنیم تا دچار سردرد نشویم.
ساعدی متخصص تغذیه در ادامه در خصوص افرادی که از لحاظ بدنی نسبت به سایر افراد ضعیف تر هستند توصیه کرد و گفت: اگر کسی به لحاظ آهن در وضعیت نامناسب قرار دارد و یا کمبود پروتئین دارد موردی نیست که از مولتی ویتامین ها استفاده کند.
بنابراین بهتر است از هم اکنون با تامین مواد مورد نیاز بدنمان با بدنی آماده به سراغ ماه مبارک رمضان برویم./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.