وفور و ارزانی میوه در سال جاری

جام جم آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از وفور میوه و ارزانی آن در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بخش عمده‌ای از افزایش قیمت محصولات کشاورزی طی مدت اخیر مربوط به سوء‌استفاده فرصت‌طلبان از فضا بود.

صادق خلیلیان در یک گفتگوی تلویزیونی حاضر شد و به مناسبت صدمین سفر هیات دولت به همراه معاون پارلمانی رییس جمهور به تشریح سفرهای استانی و چگونگی اجرای مصوبات این سفرها پرداخت و در بخش کوتاهی از سخنانش علت افزایش قیمت محصولات کشاورزی را عنوان کرد.

وی گفت: تولید گوشت مرغ روند مناسبی داشته و قیمت آن نیز کاهش یافته است. طی چند روز اخیر قیمت گوشت مرغ کاهش یافته است که این کاهش مربوط به نرخ تمام‌شده تولید طی ۵۰ روز اخیر بوده است و معاون وزارت تجارت فقط این کاهش قیمت را مطرح کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: روزی که وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت مرغ را اعلام کرد این محصول ۱۰ درصد کاهش قیمت داشت که این امر مربوط به هزینه‌های تولید ۵۰ روز پیش بوده است، نه این‌که با اعلام وزارت تجارت قیمت مرغ کاهش یافته باشد.

او با بیان این‌که تخم‌مرغ نیز از پنج ماه پیش روند کاهشی قیمت را داشته است، گفت: این محصول شانه‌ای سه هزار و ۵۰۰ تومان در خیابان‌های تهران فروخته شد که ارزانی آن به دلیل یکسال فعالیت در تولید بوده است که اکنون با مازاد مصرف شده‌ایم و صادرات تخم‌مرغ در پیش گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که افزایش نرخ ارز عامل افزایش قیمت در بازار کشور شده است، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌های بازار مواد غذایی مربوط به بخش کشاورزی و بخشی نیز به بخش حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت است که وزیر مربوطه این موضوع را پیگیری می‌کند.

خلیلیان ادامه داد: قبل از افزایش نرخ ارز وضعیت بازار محصولات کشاورزی، نهاده‌ها، محصولات صنایع غذایی، لوازم خانگی و… ثبات داشت که افزایش نرخ ارز بر مواد اولیه وارداتی تاثیر‌گذار بود.

به گفته‌ی وی، یک چهارم محصولات وارداتی مربوط به نهاده‌های بخش کشاورزی است و سه چهارم آن برای کارخانه‌های صنعتی مورد نیاز است که افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت مواد اولیه تاثیر‌گذار شد.

خلیلیان از وفور تولید در محصولاتی هم‌چون پیام، سیب‌زمینی، مرغ و تخم‌مرغ خبر داد و اعلام کرد: میوه امسال به وفور تولید می‌شود و مردم میوه را با قیمت مناسبی تهیه خواهند کرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.