ولایتی:برای حل مشکلات اقتصادی یک فرصت صد روزه می‌خواهم

۰۶خردادماه،

forootan-2-165.jpg

یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت که برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تنها به یک فرصت صدروزه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی که در برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما سخن می‌گفت، با اشاره به سابقه کاری خود در وزارت امور خارجه گفت: اگر شما مردم شریف ایران اعتماد کنید و به من رای بدهید، ما مثال‌هایی داریم که کارهای امروز سخت‌تر از کارهایی که ما در دوران وزارت خارجه انجام داده‌ایم از جمله قطعنامه ۵۹۸ نیست و من می‌دانم که چطور باید در قضیه هسته‌یی و توسعه روابط خارجی عمل کرد.

وی اظهار کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهم که مساله هسته‌یی را با حفظ حقوق هسته‌یی حل خواهیم کرد و روابط خارجی را بدون این‌که ذره‌ای از حقوق ایران گذشت کنیم، توسعه خواهیم داد و از این طریق مشکلات معیشتی مردم را حل خواهیم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مشکلات معیشتی که الان با آن روبه‌رو هستیم، با بحث ارتباطات خارجی ما رابطه تنگاتنگ دارد. ما میلیاردها دلار پول در کشورهای خارجی نظیر چین، هند، کره‌جنوبی و ژاپن داریم و به یک دیپلماسی فعال نیاز است تا این پول‌ها برگردانده شود و شاهد کاهش ارزش پول ملی نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط با دیگر کشورها گفت: به فرض ما یک مشکلاتی با آمریکا داریم، ولی با دیگر کشورها که چنین مشکلاتی نداریم ، چرا باید رابطه ما با دیگر کشورها اینطور کند پیش برود؟ زمانی وزرای خارجه کشورهای اروپایی صف می‌بستند و یک زمانی سه وزیر خارجه اروپایی با هم به تهران آمدند، لذا این روابط را می‌شود احیا کرد.

وی گفت: در حال حاضر موضوع معیشتی مساله اساسی مردم کشور ماست و مردم از گرانی و تورم افسارگسیخته رنج می‌برند. سبب این‌ها مشخص است و درمان دارد. یک بخش از این‌ها مربوط به روابط خارجی است و بخش دیگر مربوط به داخل کشور و کنترل قیمت‌هاست.

ولایتی گفت: چرا باید نقدینگی ما از ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۸۵ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر برسد؟ این بدان معناست که ما این مقدار نقدینگی داشته‌ایم، ولی تولید نداشته‌ایم. لذا علاج شرایط فعلی تقویت تولید و واگذاری تولید به مردم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدفمندی یارانه‌ها کاملا قابل قبول است، ولی به شرط این‌که به طور کامل اجرا شود. ۳۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها باید صرف صنعت می‌شد، ولی این کار صورت نگرفت و فقط آن بخش که مربوط به سهم مردم بود پرداخت می‌شد.

وی گفت: این‌که بنده عرض کردم برای علاج کوتاه مدت مسائل حاد اقتصادی کشور یک فرصت ۱۰۰ روزه می‌خواهم به سبب این است که من به عنوان یک طبیب به این بیماری اقتصادی نگاه می‌کنم.

ولایتی تصریح کرد: هدف ما در شرایط کنونی بازسازی اقتصاد کنونی و ترمیم روابط خارجی است، زیرا روابط خارجی ما تقریبا به حالت رکود در آمده است.

وی اظهار کرد: اگر دولتی تشکیل بدهیم حتما همکاری نزدیک و تنگاتنگی با مجلس خواهیم داشت و همین الان نیز کسانی که در ستاد می باشند، از نمایندگان مجلس می باشند.

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی و بدون نفت گفت: ما می‌توانیم یک جاده ابریشم تازه درست کنیم و از ویژگی‌های ترانزیتی کشور خود استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: اگر ملت شریف ایران به من اعتماد کنند و به من رای بدهند باید مطمئن باشند این مسائلی که پیش آمده با ظرفیت‌هایی که در مردم وجود دارد و با وجود فرهنگ اسلامی بسیار زود می‌توان این مشکلات را به یاری خداوند متعال حل کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.