ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در اربعین حسینی

۱۲م دیماه ،

شبکه آموزش سیما در سال‌روز اربعین حسینی برنامه های متنوعی همچون مستند، فیلم سینمایی و مستند گزارشی دوربین هفت را در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛  پنج شنبه ۱۴دی در سال‌روز اربعین حسینی برنامه‌های زنده‌ “بازباران” با برپایی حسینیه تلویزیونی با حضور دانش آموزان مداح و برگزیدگان جشنواره مداحان دانش آموز و کارشناس مذهبی به جنبه‌های گوناگون اتفاق‌ی کربلا، قیام امام حسین (ع) خواهد پرداخت.این ویژه برنامه ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه آموزش پخش می شود.
مجموعه‌ مستند “مسلمانان” با محوریت نمایش آداب و رسوم مردم کشور تونس ساعت ۸:۱۵ و ۲۳، برنامه‌ “معراج عشق” با محوریت بیان جایگاه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی از دیدگاه کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها ساعت ۹:۱۵ از ویژه برنامه های شبکه آموزش در سالروز اربعین حسینی است.
فیلم سینمایی “آنسوی تخته سیاه” که سرگذشت معلم جوانی که حامی کودکان بی سرپرست است را به نمایش می گذارد، ساعت ۱۰:۱۵ پخش می شود.
“از اشارت های دربا سرمتاب” این برنامه به کارگردانی مهدی حیدری و تهیه کنندگی مجید یوسفی و با اجرای آقابیگی در شب اربعین چهارشنبه ساعت ۲۲:۱۵ و روز پنج شنبه ساعت ۱۳:۲۵ از شبکه آموزش پخش می شود.این برنامه به صورت علمی و تخصصی موضوع مقتل خوانی،شیوه های مقتل خوانی و …را با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه مورد کنکاش و تحلیل قرار می دهد.
همچنین به‌مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مجموعه‌ مستند “راه جاودان” با موضوع وقایع و حوادث پیش از واقعه‌ی عاشورا، مسیر حرکت کاروان اهل بیت امام حسین (ع)، حرکت کاروان از کوفه به دمشق و تأثیرات حضور اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف پنج شنبه ساعت ۱۸ روی آنتن می‌رود.
مستند گزارشی “دوربین ۷” نیز گزارش هایی دربارهٔ آموزه های فرهنگی و آداب برگزاری مراسم عزاداری به همراه توصیه کارشناسان را به تصویر می کشد.این مستند گزارشی در ۵آیتم ۷دقیقه ای از شبکه آموزش پخش می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.