وکیل آمریکایی: واشنگتن رئیس جمهور مخلوع پاراگوئه را مخالف منافع خود می دید

جمعه ۲۳ تیر – ۱۱:۳۵:۵۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

وکیل و نویسنده آمریکایی تاکید کرد قدرت های سیاسی و اقتصادی به ویژه آمریکا برای منافع خود رئیس جمهور پاراگوئه را سرنگون کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، ایوا گالینجر گفت: لوگو رئیس جمهور سابق پاراگوئه فردی میانه رو، پیشرو و صلح طلب بود اما مشکل وی این بود که از طبقه نخبه سیاسی و اقتصادی سنتی در پاراگوئه به قدرت نرسید. او سرمایه گذاری بزرگ نبود و جزء ۲ درصد بسیار ثروتمند جامعه پاراگوئه نیز نبود که اکثریت زمینها و ثروت این کشور را در اختیار دارند. به همین جهت قدرتهای سیاسی و اقتصادی در پاراگوئه وی را تهدیدی برای خود می دیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، به گفته این نویسنده و وکیل آمریکایی، لوگو تلاش کرد تا روابط خود را با همسایگان به ویژه دولتهای چپگرا در منطقه از جمله برزیل، آرژانتین ، ونزوئلا، بولیوی و اکوادور تقویت کند و همین موضوع باعث شد تا آمریکا وجود او را تهدیدی برای منافع خود در منطقه ببیند. واشنگتن قصد داشت در پاراگوئه پایگاه نظامی ایجاد کند و لوگو را مانع بزرگ این کار می دید. در نهایت آمریکا با همکاریهای گروه های ذینفع داخلی و منطقه ای دولت لوگو را سرنگون کرد.
   

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۱۳۵۵۷۹۵۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.