ویتامینه کردن تاثیری بر بهبود ریزش مو ندارد

نوشته شده در تاریخ ۲۹/آذر/ – ۰۹:۳۸ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص پوست‌و‌مو:

خبرگزاری : یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: ویتامینه کردن تاثیری بر بهبود ریزش مو ندارد و تنها موجب طراوات آن می‌شود.

دکتر فرهاد ملک‌زاد در خصوص تاثیر ویتامینه کردن مو در کاهش ریزش آن گفت: متاسفانه ویتامینه کردن مو به یک موضوع تجاری تبدیل شده است که این مساله در آرایشگاه‌های زنانه از رواج بیشتری برخوردار است. بسیاری از افراد زمانی که برای کوتاهی و یا اقدامات دیگر مو به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود از رویش موی مناسبی برخوردار نیستند و باید موی خود را ویتامینه کنند اما باید گفت ویتامینه کردن در حجم مرده مو تاثیر ندارند و تنها موجب طراوات آن می‌شود.

وی افزود: در هنگام ویتامینه کردن از موادی استفاده می‌شود که حاوی ویتامین و سایر ترکیبات پروتئینی هستند اما باید دقت داشت این مواد در ریشه مو نفوذ نمی‌کند و موجب تقویت آن نمی‌شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه تصریح کرد: مو در فصول مختلف، تغییر آب‌و‌هوا و … دچار تغییر می‌شود که افراد باید توجه داشته باشند قبل از انجام هرگونه اقدامی برای درمان ابتدا باید به پزشک مراجعه کنند تا مشخص شود که آیا این ریزش موی‌ آنها ریشه بیماری دارد یا خیر و در صورت تائید پزشک اقدام به درمان کنند.

ملک‌زاد در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد از درمان‌های خانگی مانند آب نخود، زرده تخم مرغ و… برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند که باید گفت استفاده از اینگونه مواد افراد را تنها از لحاظ روانی مورد درمان قرار می‌دهد و هیچ گونه‌ تاثیری در درمان و بهبود ریزش مو ندارد و برخی افراد نیز که ادعا می‌کنند بهبود یافته‌اند دچار ریزش موی بیمار گونه نبوده‌اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.