یادواره استاد حسن کسایی

جام جم آنلاین: آیین یادبود استاد سید حسن کسایی نوازنده و موسیقیدان شهیر کشورمان روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه در آستانه چهلمین روز درگذشت استاد در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان خبر فوق گفت: این مراسم با مشارکت دفتر موسیقی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و موزه موسیقی، با حضور خانواده این استاد، شاگردان وی و جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم نمایشگاهی از ۵۰ عکس ویژه استاد کسایی به کوشش فروغ بهمن پور در محوطه تالار وحدت برپا خواهد شد.

سید عباس سجادی به همنوازی خلیل کسایی، فرزند و شاگرد استاد با محمود رفیعیان نوازنده تنبک در این مراسم اشاره کرد و افزود: شهرام میرجلالی که در چندین آلبوم با استاد کسایی همنوازی کرده با نوازندگی تار و آواز تقی سعیدی از شاگردان استاد تاج اصفهانی هم در این مراسم قطعاتی را می نوازند.  

وی به سخنرانی پیرامون شخصیت اخلاقی و هنری استاد کسایی در این مراسم اشاره کرد و گفت: مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این دو اثر شاخص «ردیف موسیقی ایران با اجرای نی استاد کسایی» و آلبوم «قصه های عشق مجنون»  ایشان را تولید کرده است که سال گذشته توسط استاد محمد رضا لطفی و با حضور تعداد زیادی از هنرمندان در یکی از سلسله برنامه های «نقد نغمه» ردیف نی استاد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سجادی به برگزاری دیگر نشست های نقد نغمه در سال ۹۰ با موضوع نقد ردیف آوازی رضوی سروستانی، بررسی موسیقی مجموعه مختارنامه، بررسی ترانه سرایی پس از انقلاب اسلامی و بررسی آثار لوریس چکناواریان اشاره کرد و گفت: گروه موسیقی سنتی فرهنگسرای ارسباران و گروه کر فرهنگسرای اندیشه از جمله گروه های فعال هنری سازمان هستند که در جشنواره های معتبر حائز مقام معرفی شده اند.

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رونمایی از آلبوم موسیقی «کیمیا» با آهنگسازی سید محمد میرزمانی را از دیگر دستاوردهای سازمان در حوزه موسیقی طی سال گذشته اعلام کرد و افزود: آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست» با آهنگسازی آریا عظیمی نژاد و صدای استاد کریمخانی در سال جاری تولید می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.