یاسر خاسب:تالار حافظ باید مورد رسیدگی قرار گیرد

تالار حافظ با توجه قابلیت حضور و اجرای بهترین نمایش‌های کارگاهی، باید از لحاظ آکوستیک، نور، صدا و مسائل فنی مورد رسیدگی قرار گیرد.

یاسر خاسب کارگردان اثر نمایشی “آوای گل” که این روزها در تالار حافظ اجرا می‌شود، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعیت اجرایی این اثر نمایشی گفت:متاسفانه تبلیغات برای این نمایش،کمی ضعیف بود و دیرتر از زمانی که باید صورت گرفت.
وی افزود:تالار حافظ سالنی است که هنوز آنطور که باید شناخت شده نیست و باید به آن رسیدگی شود.
خاسب تصریح کرد:متاسفانه اجرای “آوای گل” در شرایط خوبی نبود، زیرا حدود ۴ تعطیلی در آن اتفاق افتاد که همین مسئله باعث شد مشکلاتی در آن ایجاد شود.
این کارگردان بیان کرد:تالار حافظ از لحاظ فنی دارای مشکل است در صورتی که باکس بسیار خوبی دارد و باید به آن به طور جدی رسیدگی شود تا شرایط مطلوبی داشته باشد.

وی افزود:اگر رسیدگی های لازم انجام شود،این تالار به طور خاصی برای نمایش‌های کارگاهی بسیار مناسب است؛اما هنوز نقص‌هایی دارد که به اجراها لطمه می‌زند.
خاسب با اشاره به این که مسئله آکوستیک تالار هم هنوز،به طور کامل انجام نشده است بیان کرد:وضعیت “نور” نیز در حیطه فنی این تالار با مشکل مواجه است که امیدوارم برای اجراهای بعدی و برای حضور هر گروهی از این پس ، مرتفع شود.
وی در رابطه با بازخورد این اثر نمایشی گفت:ما برای این اثر تماشاچی خاص و عام داشتیم این مسئله بازخوردهای متفاوتی درپی داشت که برای ماب بسیار جالب بود.
این کارگردان اظهارداشت:مهمترین مسئله این جاست که تماشاگران و مخاطبان نمایشی با یک دغدغه از سالن بیرون بروند و به نوعی فکرشان درگیر شود.
وی ادامه داد:وقتی تماشاچی پس از نمایش بخشی از وجودش را در سالن جا بگذارد یعنی نوعی ارتباط برقرار کرده که به نوعی هدف اصلی ماست و از این طریق می‌توانیم به این یقین برسیم که کارمان را  تاحدی درست انجام داده‌ایم.
کارگردان “آوای گل” درخصوص تعداد اجراهای  مشخص شده برای این نمایش خاطر نشان کرد:این اثر تا جمعه ۲۴ شهریور به صحنه می‌رود و سه شنبه ۲۱ شهریور نیز اجرا ندارد؛اما امکان تمدید آن نیز وجود دارد که به زودی مشخص خواهد شد.
گفتنی است؛”آوای گل” به نویسندگی،طراحی و کارگردانی یاسر خاسب و با بازی علی اصغری قاجاری و یاسر خاسب ساعت ۲۱ در تالار حافظ اجرا می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.