یورو ۲۰۱۲ / جمهوری چک و یونان به مرحله یک چهارم پایانی راه یافتند

خبرگزاری آریا-رقابت های فوتبال قهرمانی جام ملت های اروپا ، یورو ۲۰۱۲، روز شنبه با برگزاری سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی این رقابت ها در گروه اول پیگیری شد و تیم های جمهوری چک و یونان با غلبه بر حریفان مجوز حضور در مرحله بعدی این رقابت ها را کسب کردند.
تیم ملی فوتبال جمهوری چک در آخرین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف لهستان میزبان رفت و با تک گل پیتر ژیراچک در دقیقه هفتاد و دو در این مسابقه پیروزی شد. این تیم که در اولین دیدار خود در رقابت های یورو ۲۰۱۲ ، چهار بر یک مغلوب تیم ملی روسیه شده و در دیدار دوم دو بر یک یونان را مغلوب کرده بود، در نهایت با کسب شش امتیاز به عنوان صدر نشین گروه اول به مرحله یک چهارم پایانی این رقابت ها صعود کرد. لهستان میزبان نیز با دو تساوی یک بر یک و کسب دو امتیاز در مکان چهارم گروه اول قرار گرفت.
تیم ملی جمهوری چک در مرحله یک چهارم پایانی ، روز پنجشنبه در شهر ورشو به مصاف تیم دوم از گروه دوم این رقابت ها خواهد رفت.
تیم ملی فوتبال یونان نیز در آخرین دیدار مرحله گروهی خود در ورزشگاه ناسیونال ورشو به مصاف تیم ملی روسیه رفت. قهرمان اروپا در سال دو هزار و چهار در نیمه اول این دیدار با ارائه یک بازی بسیار خوب گروهی ، قدرت خود را به نمایش گذاشت. یونان با ارائه یک بازی جدی در وقت های اضافه نیمه اول این دیدار به گل رسید. گل تیم فوتبال یونان را جورجیوس کاراگونیس در دقیقه دوم وقت های تلف شده در نیمه اول به ثمر رساند. تیم ملی فوتبال روسیه نیز که اولین دیدار خود را در این رقابت ها بسیار مقتدارانه آغاز کرده بود نتوانست بازی را به تساوی بکشاند.
در نهایت تیم ملی فوتبال یونان با کسب این پیروزی چهار امتیازی شد و با توجه به نتیجه دیدار مستقیم برابر روسیه به عنوان تیم دوم گروه خود ، به مرحله یک چهارم پایانی یورو ۲۰۱۲ صعود کرد. این تیم در این مرحله از رقابت ها روز جمعه در گدانسک به مصاف تیم اول گروه دوم خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، سرنوشت گروه دوم رقابت های یورو ۲۰۱۲ نیز روز یکشنبه با برگزاری دیدار تیم های آلمان در مقابل دانمارک و هلند در مقابل پرتغال مشخص خواهد شد.
تمام تیم های گروه دوم که به گروه مرگ موسوم است، با توجه به نتایج کسب شده، فرصت حضور در دور بعدی این رقابت ها را دارند و این موضوع حساسیت آخرین دیدارهای مرحله گروهی را بیشتر کرده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.