یک برزیلی در ترکیب تیم ملی کره‌جنوبی

جام جم آنلاین: تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در حالی در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میدان می‌رود که از وجود یک بازیکن برزیلی در ترکیب خود استفاده خواهد کرد.

پس از آنکه «کارلوس کرش»، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان زمینه حضور بازیکنانی چون اشکان دژآگه و امید نظری را در اردوی این تیم فراهم آورد، کره‌ای‌ها نیز به دنبال بازیکنانی هستند تا با حضورشان ترکیب تیم خود را تقویت کنند.

کره‌ای‌ها که تا به امروز سابقه نداشته از بازیکنی خارجی در ترکیب خود استفاده کنند این بار دست به دامن بازیکنی به نام “انیو اولیویرا جونیور” ملقب به “انینهو” شده‌اند تا با حضور در اردوی تیم ملی کره جنوبی قوای تهاجمی این تیم را تقویت کند. این بازیکن برزیلی که در تیم جئونبوک موتورز بازی می‌کند با ۳۰ سال سن از بهترین‌های کی لیگ است.

انینهو در تیم‌های برزیلی چون سائوکتانو، پورتوگوئتسا، گرمیو و گوارانی بازی کرده و از سال ۲۰۰۹ تا به امروز در تیم جئونبوک موتورز حضور داشته است. او در ۷۷ بازی برای تیم کره ای ۳۴ بار موفق به گلزنی شده است. انینهو در سال ۲۰۰۳ برای تیم سوون سامسونگ بلووینگز بازی کرد که در آن فصل تنها ۲ گل در ۲۱ بازی به ثمر رساند و طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ نیز برای تیم دائه‌گو بازی کرد که در ۳۹ بازی ۱۱ گل وارد دروازه حریفان کرد.

این بازیکن برزیلی الاصل با گذرنامه کره‌ای در لیگ این کشور بازی می‌کند و به دنبال آن است که شهروندی خود در کره‌جنوبی را تمدید کند تا بدون مشکل در مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان برود. تنها مشکل این بازیکن درحال حاضر مهارت اندک او در صحبت به زبان کره‌ای است که محدودیت‌هایی را برایش جهت همراهی چشم بادامی‌ها به وجود آورده است.

درعین حال «چوی کانگ – هی»، سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی عنوان کرده است که کمیته ملی المپیک کره جنوبی باید شرایط حضور انینهو در ترکیب تیم ملی فوتبال این کشور را فراهم آورد. در صورت مهیا شدن شرایط انینهو در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۲ (۱۹ خردادماه ) برای تیم ملی کره جنوبی در دیدار با قطر به میدان می‌رود، دیداری که در چارچوب مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا برگزار خواهد شد. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.