یک مسئول: ۱۰۰ میلیون تومان به شاکیان از مؤسسات اعزام دانشجو بازگردانده شد

۲۲ آبان ،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۸/۲۲
رئیس کمیته رسیدگی به شکایات از مؤسسات اعزام دانشجو به خارج، از بررسی ۱۰۰ شکایت کتبی و عودت حدود ۱۰۰ میلیون تومان به شاکیان از مؤسسات یاد شده خبر داد.
زهره کاوه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، گفت: علاوه بر مبالغ ریالی چندین هزار دلار، یورو و روپیه نیز به شاکیان عودت داده شد.
وی درباره وظایف مؤسسات قانونی درقبال دانشجویان اظهار داشت: این مؤسسات، قراردادی را که مورد تأیید وزارت علوم است در اختیار متقاضی قرار می دهند و متعهد می شوند که اطلاعات صحیح و جامع درباره دانشگاهها و محل تحصیل دانشجویان و همچنین قرارداد به متقاضیان بدهند.
کاوه گفت: این مؤسسات همچنین ملزم می باشند برای متقاضیان روادید و ردیف دانشجویی از محل تحصیل اخذ کنند.
وی افزود: متقاضیان تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور برای اطلاع از مؤسسات معتبر اعزام دانشجو، به پایگاه اینترنتی وزارت علوم به نشانی www.scholarship.msrt.gov.ir مراجعه کنند.
رئیس کمیته رسیدگی به شکایت از مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور درباره نوع شکایاتی که از این مؤسسات شده است گفت: اغلب شکایات به سبب ضعف و شفاف نبودن قراردادها میان دو طرف مطرح می گردد.
وی در ادامه به مؤسسات غیرقانونی که اغلب در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌کنند اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها سرابی برای داوطلبان به وجود می‌آورند و کسانی را که تاکنون به خارج از کشور مسافرت نکرده‌اند با تبلیغاتشان گمراه می‌کنند.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.