پاداش عزاداری در مصائب اهل بیت(ع)

۲۸ آبان ،

برای عزاداری مومنین در غم و مصائب اهل بیت(ع) پاداش بسیار در نظر گرفته شده است که خاندان عترت بارها به این مهم تاکید کرده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرنگار ویژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، معصومین(ع) در روایات بسیاری بر عزاداری مصیبت های اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) تاکید کرده‌اند و برای این عزاداری و ندبه در مصائب خاندان آل‌الله پاداش‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.

در حدیث گرانبهایی امام باقر(ع) در این زمینه فرموده اند:  حضرت زین العابدین (ع) می‌فرمود: «هر مومنی که دیدگانش برای کشته شدن حسین (ع) اشک بریزد، تا آن جا که گونه‌اش روان شود، خداوند غرفه‌هایی را از بهشت برای او اختصاص دهد که سال های بسیاری در آن ها سکونت کند و هر مومنی که به خاطر آزادی که در دنیا از سوی دشمنان به ما رسیده اشک بریزد، تا آن جا که بر گونه‌اش روان شود، خداوند او را در مقام صدیقین جای دهد و هر مومنی که در راه ما آزاد ببیند، خداوند روی او را آزار باز دارد (آبرویش را نریزد) و در روز قیامت او را از خشم آتش دوزخ ایمن گرداند.»

و از سرورمان امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: «کسی که پیش او مصائب ما را یاد کنند، اگر چه دیدگانش به اندازه بال مگسی اشک بریزد، خداوند گناهانش را هر چند مانند کف دریا باشد، بیامرزد».

اما در ادامه ذکر احادیث در باب در نظر گرفتن پاداش برای عزاداری اهل بیت(ع) نیز از فرزندان رسول خدا (ع) روایت شده است: «کسی که در مصیبت ما بگرید و سی نفر را بگریاند بهشت از آن اوست کسی که بگرید و سی نفر را بگریاند بهشت از آن اوست . کسی که بگرید و بیست نفر را بگریاند، اهل بهشت است . کسی که بگرید و ده نفر را بگریاند بهشت از آن اوست. کسی که بگرید و یک نفر را بگریاند، از اهل بهشت است و کسی که حالت گریه به خود بگیرد بهشت از آن اوست».

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.