پادرمیانی کلاه قرمزی در دعوای مسئولان

فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” با اکرانش زمینه آشتی شورای صنفی و حوزه هنری را فراهم کرد.

باشگاه خبرنگاران:  آرش پژمان منتقد سینما در خصوص اکران موفق “کلاه قرمزی و بچه ننه” به خبرنگار حوزه سینما  گفت: فروش شگفت انگیز فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” حاصل چند پیام برای سینمای ما است چطور می شود با این همه تولیدات سینمایی و وجود سینماهای بسیاری که در کشور است این فیلم به فروش خوبی دست پیدا کند.
 
وی افزود: فیلم “کلاه قرمزی و بچه ننه” توانست مخاطبان بسیاری را به سینما بکشاند و این را ثابت کند که مردم با سینما قهر نیستند و تنها به دنبال فیلم خوب برای گذراندن اوقات فراغتشان هستند.
 
وی تصریح کرد: این فیلم بیشتر برای کودکان دیروز تولید شده و فکر می‌‌کنم هیچ جای دنیا به شدت ایران درگیر نوستالوژی هایشان نیستند و این امر باعث فروش بالای فیلم شده است.
 
پژمان اظهار داشت: در واقع فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” برای کودکان دیروز بودند و کودکان امروز آنچنان ارتباط خوبی با فیلم برقرار نکرده اند و تنها به حرکت عروسک ها و خنده های از ته دل تماشاچیان می‌خندیدند.
 
وی ادامه داد: به نظر من این روش به نوعی سوء استفاده از ژانر کودک است چون این فیلم خاص کودک تولید نشده و بزرگسالان مخاطب آن هستند و شوخی های کلاه قرمزی و گل قرمزی و یا تکه کلا مهایی که پسر عمه زا و پسرخاله در فیلم بیان می‌کنند قابل درک و فهم برای کودکان امروزی نیست.
 
وی افزود: اما اکران فیلم اتفاقات خیلی خوبی چون آشتی حوزه هنری، شورای صنفی و صحبت های وزارت ارشاد با این در حوزه بود.
 
وی ادامه داد: زمان زیادی است که در سینمای کودک ما اتفاقات شگفت انگیزی رخ داده و همه فراموش کرده اند که سینما از سینمای کودک رونق گرفت.
 
پژمان بیان کرد: دیگر فیلم هایی چون پاتال و آرزوهای کوچک، مریم و میتیل،‌مدرسه موشها، الو الو من جوجوام تولید نشده و حتی کارگردانان ژانر کودک ما هم از این ژانر فاصله گرفته اند و به ساخت فیلم های دیگری روی آورده اند که می‌توانم به جرات بگویم فیلمشان به کیفیت فیلم های کودکشان نبوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اکران فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” زمینه تولید آثار شاخصی برای فیلمسازان عرصه کودک فراهم شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.