پارکینسون نتیجه اختلال خواب شبانه!

۰۸اردیبهشت،

در ساعات خواب شبانه هورم,ن هایی متفاوت با هورمن های ساعت بیداری ترشح می گردد که اگر در آن اختلال ایجاد شود سبب بروز بیماری های مختلف می گردد.

محمد علی اکبریان فوق تخصص مغز و اعصاب و دانشیار دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: بدن ساعت تنظیمی دارد که براساس آن خود را تنظیم می کند.

وی در ادامه گفت:هورمون های زمان بیداری با هورمون های زمان خواب متفاوت است و در کسانی که ساعت خوابشان به هم می خورد تاثیر گذار است.

اکبریان تصریح کرد: اشخاصی که دچار  اختلال در خوابه شبانه می باشند ممکن است دچار  بیماری هایی از جمله بیماری های مغزی مانند پارکنیسون شوند.

این فوق تخصص با بیان اینکه تنظیم خواب در رشد کودکان نقش موثری دارد افزود: کودکانی که در سنین رشد قرار دارند خواب منظم دارند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه هر کسی ساعت خواب خاصی دارد  اما به طور کلی خواب نرمال شبانه ۸ ساعت است، اظهار داشت: نیم ساعت خواب روزانه در تنظیم خواب موثر بوده و نیاز بدن را رفع کند.

وی در پایان با بیان اینکه بعضی از مشکلات از جمله بی قراری، عدم تمرکز، چرت زدن روزانه، هواس پرتی و افسردگی در اثر بی خوابی رخ  می دهد خاطر نشان کرد: بعضی بیماری ها مانند حملات صریح در حالت خواب بروز می کند که این اشخاص الزاما باید برای تنظیم ساعت خوابشان با پزشک  مشورت کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.