پاریس پایان درگیری‌ها را در آفریقای‌مرکزی خواستار شد

۱۲م دیماه ،

وزیر امور خارجه فرانسه از مقام‌های دولت جمهوری آفریقای‌مرکزی و شورشیان مخالف دولت این کشور خواست برای پایان درگیری‌ها اقدام به مذاکره و گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات در آفریقای جنوبی بیش از هر زمان دیگری برای پایان دادن به خصومت‌ها در این کشور یک اولویت به شمار می‌رود.

فابیوس در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه انتشار یافت، اعلام کرد: من از جناح‌های مختلف آفریقای‌مرکزی می‌خواهم به انجام مذاکرات اهتمام ورزند تا از این طریق امنیت مردم در مناطق تحت کنترل شورشیان تامین شود.

از سوی دیگر، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری این کشور با فرانسوا بوزیزه، رییس‌جمهوری آفریقای‌مرکزی گفت‌وگو کرد. در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است، اولاند در این گفت‌وگوی تلفنی که بعد از ظهر دوشنبه انجام شد، از بوزیزه خواست، در کوتاه‌ترین زمان در راستای گفت‌وگو میان مقامات و تمامی گروه‌های سیاسی این کشور به ویژه شورشیان اقدام کند.

اولاند همچنین از تلاش‌های اتحادیه آفریقا برای میانجیگری در جمهوری آفریقای‌مرکزی و نیز تلاش‌های جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا برای یافتن راه حل سیاسی در این کشور استقبال کرد.

این در حالی است که به نظر می‌آید ائتلاف مخالفان جمهوری‌آفریقای مرکزی موسوم به سلکا که خواستار کناره‌گیری بوزیزه از قدرت می باشند، به پیشروی خود به سوی پایتخت ادامه می‌دهد.

بوزیزه پیش‌تر برای گفت‌وگوی ملی و تشکیل دولت ائتلافی با حضور احتمالی مخالفان اعلام آمادگی کرده بود.

در همین حال، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی از «مبهم بودن» اوضاع آفریقای‌مرکزی خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.