پاسخ امام زمان (عج) به نامه اهل ری

ایسنا: امام زمان (عج) در پاسخ به نامه اهل ری بهترین عمل در ماه رمضان را فراگرفتن مسائل شرعی و بهترین حاجت را طلب عاقبت به خیری از خداوند عنوان فرمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن معین شیرازی با بیان این‌که «ماه رمضان ماه پر برکت و پرنعمت با پذیرایی الهی است» به جریان نامه اهل ری به امام زمان (عج) در مورد بهترین اعمال و بهترین خواسته و حاجت در ماه رمضان اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در زمان غیبت صغری اهل ری نامه‌ای نوشتند و به شیخ صدوق پدر داده‌اند و در آن دو سوال از محضر امام عصر (عج) پرسیدند، یکی این‌که بهترین عمل در ماه رمضان چیست و دوم این‌که بهترین حاجتی که در دعاهای‌مان بخواهیم چه حاجتی است. شیخ صدوق نامه را گرفت و به بغداد رفت و توسط یکی از نواب اربعه خدمت امام زمان(عج) نامه را تقدیم کرد و جواب گرفت. آن حضرت در جواب نامه فرمودند «بهترین عمل در ماه رمضان فراگرفتن مسائل شرعی و آگاهی دینی و بهترین حاجت طلب عاقبت به خیری از خداوند است».
 
وی با اشاره به این‌که «باید از فرصت ماه رمضان برای خودسازی و متقی شدن استفاده کنیم» گفت: خداوند در این ماه با نعمت‌های معنوی و مادی پربرکت از بندگان خود پذیرایی می‌کند به گونه‌ای که نفس انسان روزه‌دار در این ماه تسبیح و خوابش عبادت است و تلاوت یک آیه قرآن در این ماه مساوی با یک ختم قرآن در غیر ماه رمضان است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.