پاسخ دانشگاه علوم پزشکی گلستان به خبرآنلاین: هنوزبه هیچ دانشگاه وام تحصیلی پرداخت نشده است

۴ م دیماه ،

یکی ازخوانندگان با نام محمد نوشته بود:«دانشگاه علوم پزشکی گلستان وام تحصیلی دانشجویان را به بهانه نبود بودجه واریز نمی کند.این درحالیکه رئیس صندوق رفاه دانشجویان ازافزایش ۶۰ درصدی خبر داده است!»
مهندس آرش کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درگفت وگو با خبرآنلاین دربارهٔ مشکل مطرح شده این خواننده گفت:«پرداخت وام برای دانشجویان دردانشگاه ها برعهده صندوق رفاه است. هیچ دانشگاه به شکل مستقل ازصندوق رفاه به دانشجویانش وام پرداخت نمی کند. زیرا نه تنها اختیار پرداخت این وام را ندارد بلکه توان پرداخت آن را نیز ندارد.»
این مقام مسئول درادامه و با اشاره به خبرمنتشرشده دربارهٔ افزایش ۶۰ درصدی وام صندوق رفاه نیزگفت:«خبرارسالی نیزبه نقل از رئیس صندوق رفاه بوده وازافزایش ۱۵ درصدری خبرداده است. این خبرنیزازقول دانشگاه عنوان نشده است.معمولاً روال کار اینگونه است که دانشگاه ها تنها دانشجویان واجد شرایط و متقاضی را به صندوق رفاه معرفی می کنند. صندوق رفاه نیزطبق زمان بندی مشخصی این وام را برای دانشجویان درسراسر کشور واریزمی کند. بازهم تاکید می کنم دانشگاه ها هیچ نقشی در واریز و ارائه خدمات وامی، میزان وام و زمان ارائه آن به دانشجویان ندارد. دراین میان تنها وظیفه دانشگاه ها ارسال اسامی متقاضیان است.درهیچ دوره ای هم این اختیاربه دانشگاه ها داده نشده بود. حتی برای بازپرداخت وام نیزدانشجویان مستقیم با صندوق رفاه درتماس می باشند.»
وی ادامه داد:«این وام ها را نیزمعمولاًصندوق درپایان ترم پرداخت می کند. حتی زمان پرداخت را نیز صندوق تعیین واعلام می کند.ازسوی دیگربراساس اطلاعات واصله به نظر می رسد که هنوزهیچ دانشگاهی موفق به دریافت وام های تحصیلی دانشجویانش نشده است.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.