پاسخ رییس دانشکده آموزشهای الکترونیکی شیراز: شرط چاپ مقاله در نشریات معتبر به عنوان پایان نامه را تکذیب می کنم

یکی از خوانندگان خبرآنلاین به نام مهدی رضایی نوشته بود:«با سلام واحترام و تشکر ازمحبت شما بابت ایجاد سرویس مشکلات خوانندگان بنده دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز هستم.چند سالی است که برخی از اساتید راهنما از دانشجویان خود بعنوان نردبان پیشرفت سوء استفاده می کنند به این سبک که شرط دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد را پذیرش مقاله آنهم فقط در مجلات آی اس آی می گذارند.با توجه به اینکه وزیر محترم علوم فرمودند که حتی برای دانشجویان دکترا هم این شرط غیر قانونی است تقاضا مندم این موضوع را به وزارت علوم و ریاست دانشگاه شیراز منعکس نموده و چندین دانشجو را از اینگونه سود جویی های اساتید و ضرراتی که از اضافه شدن سنوات تحصیلی با وجود آماده بودن پایان نامه متحمل میشوند،نجات دهید. سپاسگزارم »
خبر آنلاین با انتقال این مشکل به وزارت علوم پاسخی هم به این مضمون از معاونت آموزش وزارت علوم و آموزش عالی گرفت این معاونت درجوابیه ای ضمن بیان اینکه روش اتخاذ شده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز خلاف آئین نامه آموزش دوره کارشناسی ارشد است نوشت:”شرایط ارائه مقاله پایان نامه دوره کارشناسی ارشد برای دفاع خلاف آئین نامه آموزش دوره کارشناسی ارشد است. “
پس از انتشار این خبر دکتر حبیب دانش منش ، رئیس دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز جوابیه ای به این شرح را صادر کرده است.
با سلام و احترام
پیرو درج خبری مبنی بر وجود شرط چاپ مقاله در نشریات معتبر به عنوان شرط لازم جهت برگزاری جلسه دفاع دانشجویان دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده آموزش های الکترونیکی در سایت خبرگزاری خبرآنلاین موارد زیر خدمتتان ارسال می گردد. خواهشمند است دستورات لازم جهت درج جوابیه پیوست در آن سایت محترم مبذول فرمائید.
متن جوابیه
در ابتدا ضمن تشکر از مدیریت سایت خبرآنلاین جهت ایجاد امکان پیگیری مسایل و مشکلات مردم درحوزه های مختلف ، به عرض می رساند که بهتر بود مشکلات مطرح شده ازطرف عزیزان با سازمان مربوطه در میان گذاشته شود تا قبل ازهرگونه اعلام عمومی صحت آن توسط آن سازمان بررسی و تائید شود. سپس درصورت تائید مشکل توسط آن سازمان نسبت به درج درخواست و نتیجه پیگیری آن درسایت به عنوان خبراقدام گردد. متاسفانه آن خبرگزاری محترم بدون پیگیری صحت موضوع از طریق دانشگاه نسبت به پیگیری ازطریق وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری اقدام نموده است، که به نظر روندی مناسبی نیست. اما درپاسخ به مشکل ارائه شده و خبر درج شده به استحضارمی رساند که شرط برگزاری دفاع دانشجویان محترم کارشناسی ارشد به هیچ عنوان چاپ و ارائه مقاله در نشریات معتبروغیره نمی باشد و صرفاً تائیداستاد محترم مبنی برآماده بودن پایان نامه جهت دفاع کافی است. بنابراین دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز ضمن تکذیب وجود چنین شرطی اعلام می نماید که اگر حتی استاد محترم در خصوص دانشجویی چنین شرطی را بیان کرده باشد خلاف قوانین دانشکده بوده و درصورت اعلام به آموزش دانشکده حتماً مسئولین دانشکده نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده و با افراد خاطی برخورد خواهد نمود.
با تشکر
دکتر حبیب دانش منش
رئیس دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز

۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.