بیش از نیمی از نشریات علمی مورد حمایت وزارت علوم با موضوع علوم انسانی می باشند

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز: مدیر کل مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری علمی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: تعداد نشریات مورد حمایت وزارت علوم تا پایان اسفند ۹۱ به ۸۸۰ نشریه رسید که بیش از نیمی از آنها در حوزه علوم انسانی منتشر می شوند .

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا، دکتر ˈمظفر شریفیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم تقویت نشریات علمی ترویجی در کشور گفت: وزارت علوم برنامه های بسیاری در سال ۹۲ برای حمایت از نشریات علمی در نظر دارد و براین اساس طرح آمایش نشریات را متناسب با حوزه های علمی در دستور کار قرار داده است .

وی از ارزیابی نشریات داخلی برای خارج شدن نشریات نامعتبر از چتر حمایتی خبر داد و گفت : همچنین بحث الکترونیکی شدن نشریات معتبر از اولویت هاست زیرا با توجه به افزایش قیمت کاغذ ، الکترونیکی شدن نشریات به تقویت نشریات علمی کمک می کند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین ˈ علی عمادˈ معاون پژوهشی حوزه های علمیه در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ نشریه علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی در حوزه علوم حوزوی منتشر می شوند که از این تعداد ۸۰ نشریه توسط کمیسیون نشریات علمی حوزوی حمایت می گردد و دیگر نشریات توسط وزارت علوم مورد حمایت قرار می گیرند.

وی افزود: در صورتی که بتوان تولید دانش در کشور را به صورت هدفمند و همه جانبه حمایت کرد می توان انتظار داشت که رتبه علمی ایران بیش از پیش افزایش یابد.

به گفته وی هم اکنون بعضی از علوم تولید شده در زمینه هایی همچون فلسفه اسلامی و کلام را نمی توان در پایگاه های بین المللی علوم نمایه سازی کرد که باید در این زمینه با پایگاه های معتبر مکاتبه و مذاکره شود و هماهنگی های لازم به عمل آید .
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.