پاسداشت قیام ۱۵ خرداد رمز بقای نظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین ‘محمود رجبی’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیام ۱۵ خرداد خاستگاه اصلی تحولات سیاسی انقلاب اسلامی است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: قیام ۱۵خرداد ماه سال ۱۳۴۲ در حقیقت به منشا و مبنای اصلی در تحولات و تغییرات سیاسی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تبدیل شد.

وی با اشاره به مراسم بزرگداشت ویژه این ایام در سراسر کشور اظهارداشت: بطور یقین اگر قیام ۱۵خرداد رخ نمی داد بسیاری از تحولات و خواسته های اصلی امام(ره) و مردم نیز تحقق نمی یافت و آگاهی و تفکر انقلابی در مردم آنگونه که شایسته بود شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: با شکل گیری این قیام مردم با درک عمیق سیاسی خود به اهداف شوم و ماهیت سفاک رژیم پهلوی پی بردند.

وی گفت: دخالت دادن و ایفای نقش روحانیت در جهتدهی و نقش آفرینی در مسایل سیاسی جامعه از جمله ویژگیها و پیامدهای مهم و تاریخی این قیام بود.

او افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه، ورود علما و روحانیت به صحنه سیاسی کشور، الگو قرار گرفتن مذهب، تفکر ناب شیعی و فرهنگ عاشورا و نفی ارزشهای ضدایرانی و ضددینی را از دیگر خصوصیات و ویژگیهای بارز قیام خونین ۱۵خرداد عنوان کرد.

حجت الاسلام رجبی گفت: حماسه ۱۵ خرداد سرآغاز و نقطه عطف نهضت امام خمینی(ره) بود و نهضت حاوی این پیام به جامعه است که اگر ملتی آماده شود از روحانیت اصیل و رهبران خود پیروی کرده و راه آنان را ادامه دهد، بزرگترین معجزات را به یاری خدا می‌تواند تحقق بخشد.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به پیامهای نهضت خونین ۱۵ خرداد افزود: ملت ما با پیروی از امام خمینی(ره) توانست نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کند و نظام مستقل و غیروابسته به غرب و شرق را بنیان نهاده و آن را به اوج شکوفایی برساند تا جایی که امروز ایران در تمام معادلات جهانی نقش اساسی را ایفا می کند.ک/۳

۷۴۰۵/۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۸۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.