پاکستان و چین بر اهمیت پیشبرد روند صلح در افغانستان تاکید کردند

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه روز پنجشنبه وزارت امور خارجه پاکستان: ‘حنا ربانی کھر’ وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه نشست انجمن منطقه ای آ.سه.آن در شھر ‘پنوم پن’ کامبوج با ‘یانگ جیه چی’ ھمتای چینی خود دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه دو کشور درباره روند تحولات اخیر در روابط دوجانبه پاکستان و چین گفت وگو و ھمکاریھای گسترده دو کشور در بخشھای مورد علاقه را رضایت بخش عنوان کردند.

آنان با تاکید بر این واقعیت که دوستی بین پاکستان و چین در زمانھای مختلف ارزیابی شده و دو کشور از این آزمون سربلند بیرون آمدند، گفتند: ھمکاریھای سودمند اسلام آباد – پکن در طرحهای مشترک و راھبردی که بسیاری از آنها در مرحله اجرا قرار دارد، مهم و حیاتی هستند.

حنا ربانی کھر و یانگ جیه چی در ادامه بر افزایش تعاملات دو کشور در سطوح مختلف و تعھد مشترک برای تلاشھای بیشتر با ھدف تقویت روابط پاکستان و چین تاکید کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح شد: اسلام آباد – پکن برای استقرار و پایداری صلح، ثبات و توسعه در منطقه و انجام ھمکاریھای متقابل در این خصوص متعھد هستند.

وزرای خارجه اسلام آباد و پکن ھمچنین ھمکاریھای مداوم دو کشور در مجامع منطقه ای و چند جانبه را رضایت بخش خواندند.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار با قدردانی از تلاشھای سید ‘یوسف رضا گیلانی’ نخست وزیر سابق پاکستان در تقویت روابط دوجانبه اسلام آباد – پکن، گفت: مقامات عالی دولت چین با ارسال پیام تبریک و آرزوی موفقیت برای ‘راجا پرویز اشرف’ نخست وزیر جدید پاکستان بر ادامه ھمکاری و تعاملات دوجانبه با اسلام آباد تاکید دارند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۷۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.