پاک آیین: امیدوارم مشکل تایید مدرک دانشگاه پزشکی باکو حل شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رییس دانشگاه پزشکی باکو در دیدار با سفیر ایران در آذربایجان، بر ضرورت مورد تایید قرار گرفتن مدرک دانشگاه پزشکی جمهوری آذربایجان از سوی ایران تاکید نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و پرفسور اهلیمان امیراصلان اف، رییس دانشگاه پزشکی باکو، راه‌های همکاری‌های علمی، دانشگاهی و پژوهشی بین ایران و جمهوری آذربایجان را بررسی و بر ضرورت ارتقای وضعیت علمی و رفاهی دانشجویان ایرانی تاکید نمودند.

در این دیدار اهلیمان امیراصلان اف، بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی و دانشجویی بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید نمود و گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی از اولویت‌های اصلی ما است.

وی از عدم تایید مدرک دانشگاه پزشکی باکو در ایران انتقاد نمود وگفت: دانشگاه طب باکو با بیش از ۸۰ سال سابقه و هشت هزار دانشجو، از سطح آموزشی و علمی بالایی برخوردار است و هرچه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور دوست، برادر و همسایه بیشتر شود، همکاری‌های ما بهتر خواهد.

به گفته رییس دانشگاه پزشکی باکو، این دانشگاه هر سال بیش از هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی را پذیرش می نماید و هم اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو خارجی در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند که بیشترین آنها را دانشجویانی از ایران وترکیه تشکیل می دهند.

اصلان اف سپس به بعضی از مشکلات دانشجویان ایرانی در دانشگاه پزشکی باکو اشاره نمود و قول مساعد داد که به مشکلات دانشجویان ایرانی در این دانشگاه با اولویت رسیدگی شود.

سفیرایران در جمهوری آذربایجان نیز از توجه رییس دانشگاه پزشکی باکو به کیفیت علمی دانشجویان ایرانی دراین دانشگاه تشکر نمود وگفت: در ایران اطلاعات کمی در خصوص سطح علمی دانشگاه پزشکی باکو وجود دارد، لذا تایید مدارک این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معمولا با مشکلاتی همراه بوده که امیدوارم با اعزام هیاتی از ایران این مشکل حل شود.

پاک آیین همچنین با اشاره به بعضی از مشکلات دانشجویان ایرانی در این دانشگاه یاد آورشد: رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی در جمهوری آذربایجان از وظایف مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو است و تسهیل درامور ثبت نام و افزایش سهمیه واگذاری خوابگاه‌های دانشجویی از خواسته‌های دانشجویان ایرانی در جمهوری آذربایجان است.

سفیر ایران همچنین ضمن تاکید بر گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشورهمسایه ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی بین مردم دو کشور، توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری آذربایجان برای ما اهمیت بسیاری دارد.

پاک آیین با اشاره به مزیت‌های افزایش همکاری‌های دانشگاهی بین دوکشور یادآورشد: دو کشور برای همکاری در زمینه‌های دانشگاهی و دانشجویی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار می باشند و تبادل هیات‌های علمی، دانشگاهی و دانشجویی مناسبات بین دو کشور را در این زمینه بیش از پیش تقویت خواهد نمود.

وی پیشنهاد نمود: برای افزایش اطلاعات در زمینه های علمی و آموزشی دانشگاه پزشکی باکو، تبادل هیات های علمی و دانشجویی بین این دانشگاه و دانشگاه های علوم پزشکی در تبریز، ارمیه، اردبیل، گیلان، تهران و اصفهان افزایش یابد.

رییس دانشگاه پزشکی باکو نیز ضمن موافقت با پیشنهادهای سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان،تصریح نمود: توجه به کیفیت علمی دانشجویان ایرانی و پذیرش دانشجو از ایران در رشته‌های مختلف پزشکی از اولویتهای دانشگاه طب باکو است.

در پایان این دیدار سفیر کشورمان در باکو از بخش‌های مختلف دانشگاه طب دیدن نمود و ضمن حضور در اتاق ایران ( ابن سینا ) با بعضی از اساتید این دانشگاه گفت وگو نمود.

وی هم‌چنین از درمانگاه های بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی مدرن دانشگاه پزشکی باکو که در سال ۲۰۱۰ به بهره برداری رسیده است، بازدید نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.