پایان ماموریت نظامی فرانسه در افغانستان

۳۰ آبان ،

سربازان فرانسوی امروز (سه‌شنبه) با خروج از ولایت کاپیسا، به مامورت نظامی خود در افغانستان پایان دادند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساعت ۱۰ صبح امروز بعد از یک مراسم خداحافظی، آخرین گروه از سربازان فرانسوی شامل ۴۰۰ نیرو، از مقر خود در این ولایت خارج شدند.

به نقل از یک مقام نظامی رسمی، از ۲۲۰۰ سرباز فرانسوی که قرار است به زودی افغانستان را ترک کنند ۷۰۰ نفر تا پایان سال جاری میلادی به کشورشان برمی‌گردند.

از این تعداد حدود ۵۰ مربی در ولایت وردک، در غرب کابل باقی می‌مانند و ۱۵۰۰ نفر نیز در پایتخت افغانستان باقی خواهند ماند تا اقدامات لازم را برای خروج نهایی نیروهای فرانسوی تا تابستان ۲۰۲۴ انجام دهند.

یک مقام نظامی مسئول گفت: بعد از تاریخ مذکور تنها ۱۰۰ سرباز فرانسوی برای همکاری یا ماموریت‌های آموزشی در این کشور باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر جنبش طالبان افغاستان از ناتو درخواست کرد تا نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی جنبش طالبان افغانستان در تماس تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، جنبش طالبان از اعضای ناتو خواسته‌ تا نیروهای خود را هرچه سریعتر از افغانستان خارج کنند.

این درخواست طالبان چندین ساعت پس از آن صورت گرفت که نیروهای فرانسوی از کاپیسا خارج شدند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: ما از ناتو خواسته‌ایم تا اقدامی مشابه فرانسه اتخاذ کرده و به اشغالگری خود در افغانستان پایان دهد و اجازه دهد تا افغان‌ها خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.