پایگاه‌های پردازش ابری آمریکا برای اروپاییان ناامن است

۱۶ام بهمن ،

 

یکی از مدیران پیشین شرکت مایکروسافت به کاربران و کسب و کارهای اروپایی که داده‌های خود را در پایگاه‌های پردازش ابری ذخیره می‌کنند، اخطار داده است که ممکن است دولت آمریکا به این داده‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را مورد تجسس قرار دهد. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، کاسپر باودن که زمانی رئیس بخش حریم خصوصی شرکت مایکروسافت بود، اخطار داده است که قوانین آمریکا به دولت این کشور اجازه می‌دهد داده‌های شهروندان و کسب و کارهای غیر آمریکایی را که در پایگاه‌های پردازش ابری ذخیره شده است، مورد تجسس قرار دهد. وی به صراحت گفته است هر کاربر و کسب و کار غیر آمریکایی که از محصولات و خدمات پردازش ابری شرکت‌هایی مثل آمازون، گوگل، مایکروسافت استفاده می‌کند، در معرض این خطر قرار دارد. به نقل از وی این شرکت‌ها ناچارند داده‌های اروپاییان را در صورت لزوم در اختیار دولت آمریکا قرار دهند، در غیر این صورت ممکن است تحت پیگرد قرار گیرند و یا مشمول بعضی تحریم‌ها و مجازات‌های این کشور شوند. 
باودن همچنین گفته است قوانین تازه پارلمان اروپا در زمینه پشتیبانی از داده‌ها که بزودی در میان اعضای اتحادیه اروپا به رای گذاشته خواهد شد به دولت‌های خارجی اجازه می‌دهد داده‌های شهروندان و کسب و کارهای اروپایی را مورد تجسس قرار دهند. 
وی اخطار داده است ممکن است اطلاعات مهمی مثل داده‌های پزشکی، اسناد مالی، اسرار شرکتی، قرارداد‌ها، معاملات و حتی داده‌ها و اسناد دولتی که در پایگاه‌های پردازش ابری ذخیره شده است، مورد تجسس دولت آمریکا قرار گیرد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.