پایگاه مددکار شهر در پایانه آزادی راه اندازی شد

۵ م دیماه ،

شهردار منطقه ۵ از راه اندازی اولین پایگاه خدمات اجتماعی در غرب تهران خبر داد.

سعید طلوعی شهردار منطقه ۵ در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،گفت: براساس رویکردهای مدیریت شهری در ایجاد شهری سالم و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اولین پایگاه خدمات اجتماعی(مددکار شهر) غرب پایتخت در پایانه آزادی راه اندازی می گردد.
وی افزود: پایانه آزادی به لحاظ یکی از نقاط شناخته شده برای تجمع اشخاص آسیب دیده است که راه اندازی این مرکز در پایانه آزادی بستر مناسبی برای ارائه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان دارای نیازهای ویژه و پیشگیری از نقاط آسیب پذیر فراهم می کند.
طلوعی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز تصریح کرد: شناسایی اشخاص آسیب دیده،تشکیل بانک اطلاعاتی آسیب های اجتماعی،آسیب دیدگان و نقاط آسیب پذیر،ارائه خدمات به گروه های هدف،ظرفیت سازی و جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیره دولتی از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است.
وی اظهار داشت: کودکان کار و خیابان،متکدیان،افراد بی خانمان،خانواده های بی سرپرست،افراد وابسته به مواد مخدر و کارگران فصلی از جمله طبقات جامعه هدف در نظر گرفته شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از شناسایی توسط این پایگاه ها که کارشناسان بهزیستی و مددکاران در آن مستقر می باشند،به محل های مناسبی مثل بهزیستی،کمیته امداد،کمپ های درمان اعتیاد و یا خانواده هایشان ارجاع داده می شوند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.