پایگاه “مددکار شهر” پایانه آزادی راه اندازی می گردد

۸ م دیماه ،

شهردار منطقه ۵ گفت : در راستای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی اولین پایگاه خدمات اجتماعی «مددکار شهر» غرب تهران در پایانه آزادی راه‌اندازی می‌شود .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۵ ، سعید طلوعی ، شهردار منطقه با بیان این خبر افزود : براساس رویکردهای مدیریت شهری درایجاد شهری سالم و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی  اولین پایگاه خدمات اجتماعی «مددکار شهر» غرب پایتخت  راه‌اندازی می‌شود .
 وی افزود : پایانه آزادی به لحاظ  یکی از نقاط شناخته شده برای تجمع اشخاصآسیب دیده است که  راه اندازی این مرکز درپایانه بستر مناسبی برای ارائه خدمات اجتماعی به آسیب‌دیدگان دارای نیازهای ویژه و پیشگیری از گسترش نقاط آسیب‌پذیر فراهم می کند. 
طلوعی ادامه داد : شناسایی اشخاص آسیب دیده ،تشکیل بانک اطلاعاتی از آسیب‌های اجتماعی، ‌آسیب‌دیدگان و نقاط آسیب‌پذیر،  ارائه خدمات به گروه های هدف ، ‌ظرفیت‌سازی و جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی، از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است. 
وی افزود: ‌کودکان کار و خیابان، ‌متکدیان،‌ اشخاص بی‌خانمان، ‌خانواده‌های بی‌سرپناه، اشخاص وابسته به مواد مخدر و کارگران فصلی از جمله طبقات جامعه هدف در این پایگاه در نظر گرفته شده‌اند . 
به گفته شهردارمنطقه ۵ اشخاص آسیب دیده بعد از شناسایی توسط این پایگاه ها که کارشناسان بهزیستی و مددکاران در آن مستقر می باشند، به محل های مناسبی مثل بهزیستی، کمیته امداد، کمپ های درمان اعتیاد یا خانواده هایشان ارجاع داده می شوند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.