پخش “آدمکش” از رادیو نمایش/ سراسری شدن رادیو تابستانه

به گزارش خبرگزاری مهر، مینی سریال “بانوی خاکستری” به تهیه کنندگی علی جلیلوند در مرکز سیما فیلم تولید می‌شود. حامد عنقا نویسنده فیلمنامه این مینی سریال گفت: “بانوی خاکستری” درباره مانا دختر جوان و زیبایی است که  در خارج از کشور به دنیا آمده و بزرگ شده، او برای پروژه‌ای تحقیقاتی درباره ابنیه مذهبی به ایران می‌آید و شبی بر اثر سانحه‌ای در روستایی گرفتار می‌شود. این امر سبب آشنایی او با علی متولی امامزاده می‌شود و…

وی افزود: این مجموعه بر محور تعلیقات عاطفی و احساسی شکل می‌گیرد و ایده اصلی آن مربوط به چند سال گذشته است چون من عمیقا به داستان‌هایی با بار عاطفی علاقمند و معتقدم ما در زندگی روزمره خود با حوادث مشابه متعددی روبرو می‌شویم که هر یک قابلیت تبدیل شدن به یک اثر داستانی را دارد و تصور می‌کنم “بانوی خاکستری” به دلیل جنس قصه‌اش ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کند.

“بانوی خاکستری” در چهار قسمت ۴۵ دقیقه‌ای را علی جلیلوند در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه می‌کند.

“راستان” سراغ مسعود جعفری جوزانی می‌رود

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی “در مسیر تندباد” ساخته مسعود جعفری جوزانی، چهارشنبه ۱۱ مرداد، ساعت ۱۶  در برنامه “یک فیلم، یک تجربه” نمایش داده می‌شود و این بار با مستند “راستان” به کارگردانی یوسف نیک فام روند تولید  سومین ساخته مسعود جعفری جوزانی را بازنگری می‌کند.

در این مستند ۴۶ دقیقه‌ای با جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان و همچنین با تعدادی از بازیگران فیلم از جمله حمید جبلی، مجید مظفری، فردوس کاویانی و تورج زاهدی گفتگو شده است. همچنین تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، هارون یشایایی تهیه‌کننده، فریدون شهبازیان آهنگساز، حسین ملکی عکاس و جواد طوسی منتقد سینما درباره “در مسیر تندباد” صحبت کرده‌اند و از عکس‌های صحنه و پشت صحنه و آرشیو این فیلم نیز استفاده شده است.

“یک فیلم، یک تجربه” با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۱ روز بعد پخش خواهد شد.

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی “عصر روز دهم”‌ ساخته مجتبی راعی نیز پنجشنبه ۱۲ مرداد، ساعت ۱۶ در این برنامه نمایش داده می‌شود.

“صیادان صید پره” مهمان شبکه مستند می‌شوند

فیلم مستند “صیادان صید پره”، تازه‌ترین ساخته همایون امامی چهارشنبه یازدهم مرداد، مهمان برنامه “فانوس” می‌شود. اغین مجموعه که با هدف معرفی و پخش مستندهای جدید و شاخص تولید شده، در هر قسمت مهمان یکی از تولیدات جدید در حوزه‌ مستندسازی اجتماعی و مردم‌شناسی است ، این مستند را روی آنتن خواهد برد.

“فانوس” هر شب ساعت ۲۳  و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

بازپخش “آرمیتا مثل پری” از شبکه مستند

مستند تلویزیونی “آرمیتا مثل پری” که به‌ مناسبت اولین سالگرد شهادت داریوش رضایی‌نژاد از شهدای عرصه علمی کشورتولید شده بود و از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت، جمعه این هفته از شبکه مستند سیما بازپخش می‌شود.

این مستند مروری دارد به زندگی شهید رضایی‌نژاد و خانواده او بعد از حادثه ترور این شهید بزرگوار و بیش از آن به  پیوند عاطفی و عجیبی که بین آرمیتا فرزند شهید با رهبر معظم انقلاب اسلامی به وجود آمده است می‌پردازد.

این مستند ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی احمد عبدالرحیمی جمعه ۱۳ مرداد، ساعت ۱۵:۱۵ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

معرفی اولین زندگی نامه جهان اسلام

تنها برنامه رادیویی معرفی کتاب رادیو ایران در ۱۲ مرداد در بخش نخستین‌ها با کارشناسی دکتر اله روحی دل  به معرفی اولین زندگی نامه جهان اسلام در باره زندگی حضرت پیامبر (ص) ، سیره ابن هشام می‌پردازد.

زهرا فقیه میرزایی سردبیر برنامه “چراغستان” با اعلام این خبر گفت: پنج شنبه شب در بخش روی پیشخوان دو کتاب “اکسیر رمضان” نوشته آیت الله دکتر روح الله قراهی و “از خاک تا خدا” نوشته جواد محدثی معرفی می‌شود. همچنین با محمد الله یاری مدیر بخش نشر مکتوب بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفتگو می‌شود.

“چراغستان” پنجشنبه‌های هر هفته از ساعت ۲۳ به تهیه کنندگی محمد طارمی و گویندگی مهری قلع ریز و بازیگری امیرمحمد صمصامی و سعیده فرضی به مدت یک ساعت پخش می‌شود.

“سلامان و ابسال” در رادیو نمایش تولید شد

نمایش رادیویی “سلامان و ابسال” به تهیه کنندگی محمد مهاجر و کارگردانی صدرالدین شجره در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید شد.

 

این نمایش رادیویی به نگارش و تحقیق مرضیه رشید بگی تلفیقی است از دو روایت ابن سینا و ابن طفیل و تمثیلی است در معرفت و رمزگشایی برای اهل حکمت که سردبیری آن را مجید نظری نسب بر عهده داشته است.

 

“سلامان و ابسال” با هنرمندی رضا عمرانی، اسماعیل بختیاری، فریدون اسماعیلی، مهرداد مهماندوست، فریبا متخصص، شمسی صادقی، سعیده فرضی، احمد گنجی، احمد شمس آصف، علی اصغر دریایی ، مسعود زنوزی راد، مهرداد عشقیان، صمد پل سنگی، حمیدرضا هدایتی، مجتبی طباطبایی و.. به صدابرداری: رضا طاهری، افکتور نرگس موسی پور تهیه و تولید شده است.

 

نائبعلی عبداللهی قاری ممتاز قرآن در شبکه جوان

 

“آبی فیروزه‌ای” عنوان ویژه برنامه اذان ظهر از گروه جوان واندیشه شبکه جوان است که در ماه رمضان از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۳۰ ازاین شبکه پخش می‌شود. میهمان این برنامه در روز پنج شنبه ۱۲  مرداد ماه نائبعلی عبداللهی قاری ممتاز قرآن است.

 

این برنامه شامل بخش‌های مختلف از جمله آیتم رمضان در کشورهای اسلامی است که هرروز یک مسلمان غیر ایرانی درباره آداب رسوم و سنت رمضان در کشورش صحبت می‌کند. از دیگر بخش‌های این برنامه آیتم صفر مرزی گفتگو با مرزداران کشور در برنامه، بخش کارشناسی، احکام و همچنین حضور یک قاری بین المللی یا ممتاز کشور و یا مؤذن در برنامه و اجراء زنده تلاوت یا اذان است.

 

گوینده این برنامه فاطمه عباسی، سردبیر آن  معصومه ملالو، تهیه کننده علیرضا محمدنیا، ارتباطات فرزاد محمدی و راوی محی الدین تقی پور است.

 

گفتگوی تنهایی با امین زندگانی

امین زندگانی ۱۱ مرداد مهمان “گفتگوی تنهایی” می‌شود. این برنامه از ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود و در هر قسمت به زندگی یکی از هنرمندان مطرح می‌پردازد.

 

“گفتگوی تنهایی”در هر برنامه با هنرمندان عرصه‌های سینما،‌ تئاتر‌، تلویزیون و موسیقی و شخصیت‌های فرهنگی به گفتگو می‌نشیند و ستاره اسکندری، شهاب حسینی، امیرجعفری، ریما رامین فر، ابوالفضل جلیلی، کمال تبریزی و… از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون به عنوان مهمان در این برنامه حضور داشته‌اند.

 

این برنامه به تهیه کنندگی مهدی مینایی کاری از گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما است و هر شب به جز یکشنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

اعلام جوایز بخش مسابقه دومین جشنواره جوانه

دبیر اجرایی دومین جشنواره جوانه جوایز این دوره جشنواره را اعلام کرد. جوایز دومین دوره جشنواره در بخش شنیداری، غیر شنیداری و ویژه اعلام شد.

 

کمک هزینه سفر به عمره مفرده، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس و همین طور هدایای نقدی و غیر نقدی اعم از تندیس جشنواره و لوح تقدیر از جمله این جوایز اعلام شده است.

 

در هر بخش دو نفر برگزیده خواهند شد. همین طور جوایز بخش ویژه (مستند سازی) که امسال برای اولین بار در جشنواره شرکت داده شده است همانند بخش شنیداری خواهد بود.

 

از میان برگزیدگان بخش شنیداری و ویژه ۵ نفر برای طی کردن دوره‌های آموزشی برنامه سازی حرفه‌ای و جذب شدن در شبکه انتخاب خواهند شد.

 

جشنواره جوانه عنوان جشنواره برنامه سازی رادیو جوان است که در آن مخاطبان آثار رادیویی آماتور خود را از طریق سایت www.javanefestival.irبرای رادیو ارسال می‌کنند.

 

معرفی دبیر جشنواره جام جم 

 

دومین جشنواره تلویزیونی جام جم سیما با معرفی دبیر این جشنواره آغاز به کار کرد. علی دارابی معاون رئیس صدا و سیما در امور سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک را برای دبیری دومین جشنواره تلویزیونی جام جم سیما برگزید.

 

دومین جشنواره تلویزیونی جام­جم قرار است در چهار بخش مجموعه‌های تلویزیونی طنز، فیلم‌های تلویزیونی، مسابقه‌های تلویزیونی و کودک و نوجوان برگزار شود. اختتامیه این جشنواره نهم بهمن ماه در روز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار خواهد شد.
 

نخستین جشنواره تلویزیونی جام جم دی ماه سال ۹۰ برگزار شد و فرجی دبیری نخستین جشنواره را نیز بر عهده داشت.
 

ساخت “شهرک کودک” در سیما فیلم

 

فیلم تلویزیونی “شهرک کودک” به کارگردانی احمد درویش علی پور در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود. مریم نیکانلو تهیه کننده این فیلم گفت: این اثر به قلم مشترک مژگان کلهر و آتوسا صالحی روایتگر داستان کودکان یک شهر است که به دنبال ماجراهایی یک روز صبح از خواب بر می‌خیزند و می‌بینند که همه آدم بزرگ‌ها به ویژه والدین‌شان کوچک شده‌اند و آنها باید…

 

وی افزود: رویکرد ما از ساخت این فیلم تکریم مشاغل مختلف است و اینکه برای بچه‌ها تشریح کنیم تمامی مشاغل به یکدیگر مربوطند و به صرف این که اگر کودکی پدرش پزشک، رفتگر و یا کلید ساز است دلیل برتری شغلی بر شغل دیگر نیست.

 

این تهیه کننده تصریح کرد: فیلم نیاز چندانی به جلوه‌های ویژه تصویری ندارد و فضای داستان بر اساس گریم خاص کاراکترها طراحی شده است. پیش تولید کار آغاز شده و تمام لوکیشن‌ها در تهران است و تا دو هفته آینده فهرست کامل عوامل مشخص خواهد شد.

 

پخش فیلم سینمایی “آدمکش ” از رادیو نمایش

 

جمعه ۱۳ مرداد فیلم سینمایی “آدمکش” به کارگردانی رضا کریمی از برنامه رادیو فیلم پخش خواهد شد. “آدمکش” به نویسندگی محمد هادی کریمی، یک درام روانشناسانه درباره روانپزشک جوانی است که به همراه یک تیم تحقیقاتی روی روانشناسی جرم کار می‌کند. او برای کمک به یک دوست قدیمی ناخواسته درگیر یک پرونده پیچیده جنایی می‌شود.

 

بهرام رادان، مهتاب کرامتی، حامد بهداد، لیلا اوتادی، قطب الدین صادقی، افسانه بایگان، شهرزاد کمال‌زاده، سیامک صفری، علی‌اصغر طبسی، امیر مهدی‌کیا، علی مرادی، فاطمه درستکار و فرامرز روشنایی بازیگران “آدمکش” هستند.

 

فرشاد آذر نیا تهیه کنندگی و سردبیری،  بهرام سروری نژاد گویندگی و تنظیم رادیویی  و علی حاجی نوروزی صدابرداری این برنامه را بر عهده دارند. “آدمکش” روز جمعه ساعت ۱۸از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ، ردیف ۵/۱۰۷ پخش می‌شود.

 

رادیو تابستانه در سراسر کشور قابل دریافت شد

امکان دریافت برنامه‌های شاد و مفرح رادیو تابستانه در گیرنده‌های دیجیتال (ستاپ باکس) فراهم شد. امکان پخش برنامه‌های مفرح و شاد رادیو تابستانه در مناطقی که تحت پوشش فرستنده‌های دیجیتال صدا و سیما است با تلاش همکاران معاونت فناوری رسانه فراهم شد.

 

علاقندان می‌توانند با جستجوی دوباره در گیرنده‌های دیجیتال برنامه‌های رادیو تابستانه را از ساعت ۸ تا ۲۰ پخش می‌شود.

 

بررسی تاریخچه تدوین و منشور قوانین حقوق بشر در صدای آشنا

 

گروه رویدادها و تحلیل بین الملل شبکه جهانی صدای آشنا، دو ویژه برنامه “مثلث سبز” و “ره آورد” را به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، تهیه و تولید کرده است.

 

“مثلث سبز” ضمن بررسی تاریخچه تدوین و منشور قوانین حقوق بشر، به حوادثی که از سوی منادیان طرفداری از حقوق بشر (که اساسا سردمداران کشورهای غربی و آمریکا هستند) علیه ملت‌ها در سراسر جهان صورت گرفته، می‌پردازد. وقاری و حسینی پور، کارشناسان این ویژه برنامه‌اند.

 

رویا ولی زاده سردبیر و تهیه کننده، سید حسین رضوی نویسنده، فرزاد مویدی گوینده، و سمیه نجفی گزارشگر، در این ویژه برنامه که شنبه چهاردهم مرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ، از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا پخش می‌شود، فعالیت دارند.

تحلیلی بر خلق نیکو و صلح امام حسن مجتبی (ع) در صدای آشنا

 

“تولد کرامت” و “کریم اهل بیت”، کاری از گروه دین و اندیشه شبکه جهانی آشنا، در روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)از این شبکه پخش می‌شود. “تولد کرامت” در چهار بخش، به تولد امام حسن علیه السلام، تربیت ایشان، و تحلیل و تفسیر خلق نیکو و صلح حضرت، خواهد پرداخت. حجت الاسلام مشایخی کارشناس این ویژه برنامه است.

 

تیمور کوشکی سردبیر و گوینده، فروغ وزیری زاده تهیه کننده، و کامران برومیده گزارشگر عوامل این برنامه هستند که شنبه چهاردهم مرداد ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا پخش می‌شود.

 

سری جدید “صبحی دیگر” روی آنتن شبکه آموزش

 

سری جدید برنامه زنده “صبحی دیگر” بعد از دو هفته تعطیلی دوباره به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.سید رامین موسوی ملکی تهیه کننده برنامه صبحگاهی “صبحی دیگر” با اعلام این خبر گفت: برنامه از ۱۵رمضان تعطیل می‌شود. این برنامه در قالب جنگی صبحگاهی با حضور کارشناسان در حوزه‌های علمی، ادبی، فرهنگی و دینی در آستانه سه ساله شدن در شبکه آموزش است.

 

این تهیه کننده اظهار کرد: این برنامه به مدت دو هفته تعطیل می‌شود تا در این فرصت دکور و فضا عوض شود، اما موضوعات همان موضوعات همیشگی است. دکور نیز مثل قبل ساده خواهد بود. همچنین در سری جدید قرار است تیتراژ ابتدایی برنامه را بهنام صفوی و تیتراژ پایانی آن را محمد علیزاده بخواند.

 

برنامه زنده “صبحی دیگر” با اجرای نیما کرمی و علی نیکزاد هر روز صبح ساعت ۹:۱۵ از شبکه آموزش پخش می‌شود.
 

روایت “عصر قجر” در شبکه مستند سیما

 

مستند “عصر قجر” ساخته شهرام درخشان و از تولیدات شبکه مستند سیما ۱۲ مردادماه روی آنتن می‌رود. این مستند نگاهی نو خواهد داشت به تاریخ این دوره و  شروع پادشاهی ناصرالدین شاه تا امضای فرمان مشروطه را روایت می کند. این مستند ترکیبی در کنار مجموعه آرشیوی و نریشن های – گفتار متن- تاریخی اثر سعی کرده است  تا از حضور استادانی از جمله منصوره اتحادیه برای رفع نقاط مبهم تاریخی در این رویداد استفاده کند. 

 

این مستند پنجشنبه ۱۲ مرداد، ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
 

پخش “صدسالگی” درباره پروفسور گنجی

 

مستند “صد سالگی” ساخته منوچهر مشیری با نگاهی به زندگی پدر جغرافیای ایران مرحوم پروفسور گنجی جمعه این هفته روی آنتن می‌رود. این مستند ۴۵ دقیقه‌ای به مناسبت صدمین سال تولد پروفسور محمد حسن گنجی ـ پدر جغرافیای نوین و بنیانگذار هواشناسی در ایران ـ ساخته شده است و روایتگر یک روز از زندگی این دانشمند است که در فضایی سرشار از نشاط و انر‍ژی کوچه پس کوچه‌های زندگی و خاطراتش را مرور می‌کند.

 

لوکیشن اصلی “صدسالگی” در بیرجند، زادگاه محمد حسن گنجی قرار دارد و تصویربرداری آن حدود شش ماه طول کشیده است‌. علاقمندان می توانند این مستند را جمعه ۱۲ مرداد، ساعت ۱۴ از شبکه مستند سیما ببینند.

 

بازیگران سریال “خداحافظ بچه” در هفت سنگ

“هفت سنگ” عنوان برنامه‌ای است که در گروه اجتماعی شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود و هر صبح جمعه به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود. سید محسن حسینی تهیه کننده این برنامه در خصوص هفت سنگ این جمعه گفت: اجرای زنده خواننده در استودیو خواهیم داشت. همچنین آیتم‌های زیادی را از هفت سنگ پخش می‌کنیم. این آیتم‌ها شامل بازی در خانه، بامزه و بی مزه، از شنبه و…..است که در روز جمعه شاهد آنها خواهیم بود.

 

در ادامه برنامه هم با ایمان صفا بازیگر جوان کشورمان که این روزها با سریال خداحافظ بچه میهمان خانه های ماست صحبت می‌کنیم او به استودیوی هفت سنگ می‌آید.

 

“هفت سنگ” روز جمعه و از ساعت ۳۰/۷ به مدت ۱۰۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.