پخش مستقیم سخنرانی نماینده سوریه از تلویزیون سازمان ملل قطع شد

در نشست روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل هنگامی که ‘بشار جعفری’ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل پشت تربیون قرار گرفت تا دیدگاه های دولت سوریه در خصوص تحولات اخیر این کشور را مطرح کند، پخش مستقیم تلویزیونی سخنان وی قطع شد.
جعفری بعد از سخنرانی ‘کوفی عنان’ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، ‘بان کی مون’ دبیرکل این نهاد بین المللی و ‘نبیل العربی’ دبیرکل اتحادیه عرب، پشت تربیون قرار گرفت تا از مواضع کشورش دفاع کند.

جعفری در ابتدا سخنرانی خود خطاب به رییس قطری مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من در نشست قبلی هم از شما خواستم به احترام قربانیان حوادث اخیر در کشورم یک دقیقه سکوت شود، اما مورد موافقت قرار نگرفت، بار دیگر درخواست خود را تکرار می کنم.

در همین موقع تلویزیون سازمان ملل برنامه های خود را قطع کرد.

این دومین بار است که هنگام سخنرانی نماینده سوریه در نشست های حساس سازمان ملل پخش مستقیم تلویزیونی اظهارات وی قطع می شود.

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به قطع مستقیم سخنان نماینده دائم سوریه از تلویزیون داخلی این سازمان گفت: این حرکت مرا بهت زده کرد و تاسف خود را از این رخ داد اعلام می کنم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درمحافل کارشناسی و دیپلماتیک سازمان ملل به عنوان یک دیپلمات زیرک و موقعیت شناس معروف است.

در جریان رای گیری شورای امنیت سازمان ملل برای صدور قطعنامه بر ضد سوریه زمانی که ‘سوزان رایس’ نماینده آمریکا بعد از وتو قطعنامه ضد سوری توسط چین و روسیه اعلام کرد: ‘از این اقدام حالت تهوع به من دست داد’، نماینده سوریه خطاب به همتای آمریکایی خود گفت: ‘چرا زمانی که آمریکا ۴۴ قطعنامه علیه رژیم اسراییل را وتو کرد، چنین حالتی به شما دست نداد’ که با سکوت رایس مواجه شد.

همچنین در یکی از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل زمانی که نماینده دائم عربستان سعودی در سخنان خود دولت سوریه را ‘رژیم’ خطاب کرد، نماینده دائم سوریه در واکنش گفت: ‘یک خاندان (ال سعود) با زور شمشیر و سرکوب یک کشور را تصرف کرده و اسم خود را دولت می نامد.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.