پدافند غیرعامل باید iبه یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در جهتی مقابله با هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان، پدافند غیرعامل باید iبه یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل که از صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز شده است، بیان نمود: با توجه iبه اینکه ابزارهای جنگ در عرصه بین‌المللی متحول شده است و امروزه شاهد هستیم که دشمنان، همه سعی خود را iبه کار می‌گیرند تا اراده یک ملت را iبه تسخیر نمایند، پدافند غیرعامل می‌تواند در جهتی مقابله با دشمنان، عامل مهمی تلقی شود.

وی با اشاره iبه این‌که در شرایط فعلی دنیا، حمله نظامی هدف اصلی است، افزود: امروزه کشورهای جهان در آخرین مرحله از نیروهای نظامی استفاده می‌کنند، از این رو همه تلاش خود را iبه کار گرفته‌اند تا از همه فشارهای رسانه‌ای، عملیات روانی و مخلوط کردن علوم و فنون در عرصه جنگ نرم، فعالیت خود را دنبال کنند.

احمدی مقدم تصریح نمود: پدافند غیرعامل iبه مانند یک فرهنگ عمومی در جهتی فضاسازی و گفتمان سازی باید در برابر قدرت هوشمندی که در عرصه جهانی iبه راه افتاده است، وارد عمل شود .

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که iبه حداقل رساندن تهدیدات دشمنان باید در مقوله پدافند غیرعامل حائز اهمیت باشد، اظهار داشت: همهی نیروهای نظامی کشورمان باید بدانند که جنگ در شرایط امروز جهان صرفاً منوط iبه حمله نظامی نیست، بلکه در حوادث غیرمترقبه نیز مثل سیل و زلزله نیروی انتظامی و امنیتی باید شرایطی را فراهم کنند تا دامنه آسیب پذیری، کاهش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید نمود: با بومی بودن روش‌ها و راهکارهای غیرمتعارف، می‌توان در برابر دشمن ایمن بود، اما این موضوع وقتی محقق خواهد شد که تعریف درستی از مقوله پدافند غیرعامل ارائه دهیم.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.