پذیرش ۷۰ درصد داوطلبان کنکور ۹۱

جام جم آنلاین: سرپرست سازمان سنجش با اشاره به برقراری نظم در حوزه های برگزاری آزمون سراسری گفت: ۷۰ درصد داوطلبان امسال در دانشگاه ها پذیرفته می شوند و بیشترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم ریاضی و فنی و کمترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم تجربی است.

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری سال ۹۱ در محل دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: فرایند کنکور در کلیه حوزه‌ها به موقع آغاز شده است و تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل ارائه نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش در کنکور ۹۱ گفت: ۷۰ درصد داوطلبان در آزمون سراسری ۹۱ پذیرفته می شوند که بیشترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم ریاضی و فنی با حدود ۲۱۸ هزار نفر و کمترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم تجربی با حدود ۹۰ هزار نفر است.

خدایی اظهار داشت: در حال حاضر در مقطع کارشناسی ظرفیت دانشگاه ها بیشتر از تعداد داوطلبان است اما رقابت بر سر نوع دانشگاه است.

وی درخصوص بودجه سازمان سنجش خاطرنشان کرد: بودجه سازمان سنجش به صورت درآمد هزینه ای محاسبه می شود و از محل درآمد ثبت‌نام آزمون‌های مختلف تامین می‌شود.

سرپرست سازمان سنجش با اشاره به کاهش ۶۰ هزار داوطلب کنکور نسبت به سال گذشته، گفت: روند کاهش داوطلبان به دلیل کاهش خروجی آموزش و پرورش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فرآیند انتشار دفترچه سوالات، کلید سوالات و اعلام نتایج اولیه گفت: دفترچه سوالات هر گروه آزمایشی دو ساعت پس از برگزاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و کلید سوالات نیز ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر منتشر می‌شود.همچنین نتایج اولیه آزمون در ۱۵ مردادماه اعلام خواهد شد.

خدایی تاکید کرد: نتایج نهایی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه منتشر می‌شود.

وی درباره تعداد عوامل اجرایی که در فرآیند برگزاری کنکور سراسری به صورت کشوری فعالیت می کنند، گفت: در مجموع ۱۲۰ هزار نفر از همکاران سازمان سنجش، دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی و وزارتخانه های مرتبط در برگزاری آزمون سراسری همکاری می کنند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.