پذیرش یکهزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کاشان

پذیرش یکهزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کاشان

پورتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری موج – مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان، از پذیرش حدود یک هزار دانشجو در مهرماه سال تحصیلی جدید در دوره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد.

دکتر ابراهیم نعمتی با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.
وی به پذیرش حدود ۸۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این تعداد دانشجو در ۵۳ رشته گرایش کارشناسی ارشد در دوره های روزانه و شبانه این دانشگاه به تحصیل مشغول می شوند.
وی تعداد رشته های جدید کارشناسی ارشد این دانشگاه را حدود ۹ رشته گرایش برشمرد و اظهار داشت: منابع طبیعی، مرتع داری، منابع طبیعی، اکوتوریسم و محیط زیست، آلودگی ها و مهندسی برق، الکترونیک، مهندسی عمران، گرایش سازه، مهندسی معدن، اکتشاف، فرش، طراحی، رنگرزی و فرش، مدیریت و اقتصاد فرش از رشته های جدید دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه است که از اول مهرماه در این رشته ها دانشجو پذیرش می شوند.
مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان، به افزایش رشته های دوره دکترای این دانشگاه از ۱۰ رشته گرایش سال گذشته به ۲۷ رشته گرایش در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در دوره دکترای این دانشگاه، برای مهرماه سال جاری حدود ۱۵۰ دانشجو در این رشته ها جذب می شوند.
وی، رشته های مهندسی علوم آبخیزداری و مهندسی علوم بیابان زدایی، معدن، استخراج، معدن، فرآوری و مواد معدنی، کامپیوتر، هوش مصنوعی و ریاضی، آنالیز را از رشته های جدید دوره دکترای این دانشگاه ذکر کرد.
نعمتی یادآور شد: تعداد دانشجویان دوره دکترای این دانشگاه، نسبت به سال قبل سه برابر رشد دارد.
در دانشگاه کاشان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دانشجوی تحصیلات تکمیلی

 

دانشگاه کاشان

 

تحصیلات تکمیلی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.