پرداخت ارز مرجع به دانشجویان بورسیه، بیماران و زایران حج تمتع

سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز عنوان کرد

صمد کریمی از پرداخت ارز مرجع به بیماران عازم خارج و دارای تاییدیه شورای عالی پزشکی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز اظهار داشت: زائران حج تمتع هم ارز با نرخ مرجع دریافت می‌کنند.

وی درباره فعالیت این مرکز و کارایی آن گفت: به‌تدریج دامنه عرضه ارز در این مرکز افزایش می‌یابد و دارندگان ارز برای فروش ارز خود با نرخ مبادله‌ای می‌توانند به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز گفت:‌ بانک‌های کشور می‌توانند برای خرید و فروش ارز به نرخ مبادله‌ای و غیرمرجع اقدام کنند و کسانی که ارز به صورت اسکناس دارند می توانند ارز خود را به بانک بفروشند و در مقابل بانک‌ها هم برای متقاضیان ارز خدمات، درمان و ارز مسافرتی می‌توانند با این نرخ بفروشند.

کریمی گفت:‌ در مرکز مبادلات ارز به هیچ وجه خرید و فروش اسکناس نداریم بلکه از دیگر ابزارهای هدایت عرضه و تقاضا و مدیریت آن مانند حواله، برات و ال سی استفاده می‌کنیم.

سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز افزود:‌ نرخ ارز مبادله‌ای (غیر مرجع) با تلاش کارشناسان بانک مرکزی و جمع آوری اطلاعات دقیق از خرید و فروش واقعی ارز (نه نرخ هایی که در برخی سایت‌ها درج می‌شود) استخراج می‌شود و میانگین موزون نرخ‌های یک روز بازار است و با نرخ دو درصد ارزان‌تر مبنای داد و ستاد در مرکز مبادلات ارزی قرار می‌گیرد.

کریمی گفت: با رفع چالش‌های این طرح و آسیب شناسی آن و همچنین با ورود سایر عرضه کنندگان مانند صندوق توسعه ملی و صادر کنندگان کالاهای غیر نفتی و دیگر برنامه‌ها در آینده شاهد تامین منابع ارزی بیشتری در این بازار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نباید خیلی نگران نوسان کوتاه مدت باشیم و حتما گسترش فعالیت این مرکز همراه با تقویت عرضه به ایجاد تعادل در بازار ارز کمک خواهد کرد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: وارد کنندگان کالا و خدمت برای گروه‌های ۳ تا ۵ که ثبت سفارش کرده‌اند و عمدتا کالاهای مواد اولیه، سرمایه‌ای و واسطه‌ای است، می‌توانند برای انجام مراحل دریافت ارز به بانک‌های عامل و شعب ارزی در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند و برای گروه‌های کالایی ۱و ۲ همچنان ارز مرجع با نرخ ۱۲۲۶ ادامه دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.