وضعیت پرداخت ارز به دانشجویان بورسیه

۰۷م آذر ،

بینا- عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در پرداخت حقوق دانشجویان بورسیه، گفت: اگر معضل پرداخت ارز به دانشجویان بورسیه حل نشود، وزیر امور اقتصادی ودارایی باید به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهد.
به گزارش بینا، جبار کوچکی‌نژاد دربارهٔ غفلت بانک مرکزی در پرداخت حقوق دانشجویان بورسیه، به خانه ملت،گفت: مسئولان اقتصادی در جلسات کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، وعده رفع معضلات ارز دانشجویان بورسیه را دادند اما جای تعجب است که هنوز این دانشجویان با مشکل روبرو می باشند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باز نشدن گره کور عرضه ارز به دانشجویان بورسیه، مشکلاتی برای دانشجویان رقم می‌زند که همین امر منجر شده تا آنها دغدغه‌ای به غیر از تحصیل داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تعداد بی شماری از دانشجویان بورسیه قادر نخواهد بود هزینه‌های خود را به تنهایی پرداخت کنند، افزود: به طور حتم تهیه ارز با قیمت‌های بالا، به شرایط زندگی و تحصیلی این دانشجویان لطمه خواهد زد.
وی، با یادآوری لزوم عملی شدن تعهدات بانک مرکزی در پرداخت حقوق دانشجویان بورسیه، تصریح کرد: تعلل بانک مرکزی در ارائه ارز به دانشجویان بورسیه مشکلاتی را در امر آموزش کشور ایجاد می‌کند در حالی که این سازمان موظف است تا به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.
نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس پرداخت ارز به دانشجویان بورسیه را پیگیری می‌کند، متذکر شد: اگر لازم باشد از وزیر امور اقتصادی و دارایی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در این کمیسیون، به سوالات بسیاری از نمایندگان در باب ارائه ارز به دانشجویان بورسیه پاسخ دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: هفته آینده اعضای کمیسیون، این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا هرچه سریع‌ترمعضل پرداخت ارز به دانشجویان بورسیه را برطرف کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.