پرداخت زکات به عنوان یک تکلیف شرعی فرهنگ‌سازی شود

22-353.jpg

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زکات باعث هم‌افزایی برای هرچه بهتر خدمت به نظام، حمایت مادی و معنوی، حضور در جامعه و رفع مشکل فقرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در جمع اعضای ستاد زکات استان اظهار کرد: زکات یک فریضه الهی و رکن دین است که در این راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که «باید از ظرفیت‌های استان به نحو احسن استفاده کرد» افزود: بسیاری از مردم استان که در مناطق دور افتاده و محروم زندگی می‌کنند دارای استعدادهای فوق العاده‌ای هستند که با بکارگیری آنها می‌توانیم در رشد و پیشرفت این استان گامی موثر برداریم.

نماینده دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیشترین اعتبارات زکات باید در بخش کمک به نیازمندان جامعه و طرح‌های عام‌المنفعه همچنین تشکیل تعاونی‌های کمتر از ۱۰ نفر در قالب کارگاه‌های سفالگری، خیاطی، حصیربافی و غیره که در راستای ترویج فرهنگ استان می‌باشد، هزینه ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص پرداخت زکات به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی فرهنگ سازی شود تا اقشار جامعه حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نارویی اذعان کرد: خشکسالی‌های اخیر در استان و کاهش تولیدات محصولات کشاورزی سبب شده تا زکات قابل قبولی جمع آوری نشود، ولی برگزاری این نشست‌ها نشان دهنده اهتمام دولت به انجام این فریضه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.