پرس تی‌وی صدای بی‌صداها

جام جم آنلاین: شبکه خبری ۲۴ ساعته پرس تی‌وی که برای مخاطبان انگلیسی‌زبان در سراسر دنیا پخش می‌شود، از هفدهم تیر ۱۳۸۶ فعالیت می‌کند.

پرس تی‌وی پس از پخش آزمایشی برنامه‌ها، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز یازدهم تیر ۱۳۸۶ (سوم جولای ۲۰۰۷) به وقت تهران به طور رسمی پخش برنامه‌های خود را شروع کرد.

پایگاه اصلی پرس تی‌وی در تهران است. این شبکه خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط استراتژیک و مهم جهان مستقر کرده‌است.

پرس تی‌وی دارای بیش از ۹۰ خبرنگار محلی در حدود ۵۰ شهر مهم جهان است و شعار خبر از نگاه جدید (NEWS ANEW) با هدف شکستن سلطه رسانه‌های گروهی غربی سرلوحه اهداف این شبکه است.

پرس تی‌وی در پی به وجود آوردن پلی میان فرهنگ‌های مختلف با تاکید بر نمایش تفاوت‌ها و مشترکات سیاسی و فرهنگی و توجه به شرایط انسانی است و انعکاس صدای کسانی را که صدایشان به عمد در رسانه‌های غربی شنیده نمی‌شود با ساز و کاری که لقب صدای بی‌صداها (The Voice Of Voiceless) را برای این شبکه به ارمغان آورده، دنبال می‌کند.

علاوه بر دفتر تهران، پرس تی‌وی هفت دفتر در لندن، بیروت، بغداد، اربیل، برلین، دمشق و کابل دارد که علاوه بر اداره امور خبری و اطلاع‌رسانی، تعدادی از برنامه‌های گفت وگومحور و تاک‌شو‌های جذاب و پرطرفدار شبکه نیز توسط برخی از این دفاتر تهیه و ارسال می‌شود.

تنها در تیر ۹۱ حدود ۲۷ میلیون نفر از وب‌سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایران بازدید کرده‌اند و طی آن بیش از ۶۲ میلیون صفحه خبر از وب‌سایت پرس تی‌وی مورد مشاهده قرار گرفته است.

این آمار نشان‌دهنده میزان موفقیت بالای پرس تی‌وی میان بینندگان خود است.

یکی از مهم‌ترین عرصه‌های قدرت‌نمایی پرس تی‌وی در ماجرای مقاومت غزه رخ داد.

یورش رژیم صهیونیستی و سانسور شدید آن از سوی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی، آغازی شد تا شبکه ایرانی پرس تی‌وی به عنوان تنها شبکه انگلیسی‌زبان که با بسیج تمام امکانات و نیروی انسانی خود، پوشش این واقعه را به طور ویژه در اولویت کاری قرار داده بود و همه این رویداد‌ها را به صورت زنده پخش می‌کرد، جایگاهی ویژه‌تر یابد.

با شکسته شدن بایکوت خبری رویدادهای غزه و پخش اخبار آن منطقه توسط پرس تی‌وی در سطح جهان، این شبکه در بسیاری موارد، منبع خبری رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، از جمله این‌که خبر به کارگیری سلاح‌های غیرمتعارف نخستین بار به وسیله این شبکه و طی مصاحبه یک پزشک نروژی با گزارشگر شبکه افشا شد.

این روند همچنان در مقاطع و برهه‌های خبری گوناگون ادامه یافته و شبکه پرس تی‌وی از ابتدای راه‌اندازی تاکنون با هجمه تبلیغاتی شدید، محدودیت‌ها و چالش‌های بسیار روبه‌روست، اما حضور خود را با قوت و قدرت در میدان رقابت رسانه‌ای حفظ کرده است. (جام جم – ضمیمه قاب کوچک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.