پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت خارک باید درزمان مقرر به اتمام برسد

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران روز پنجشنبه به نقل از رضا بیاضی در نشست بررسی وضعیت پروژه ‘ان جی ال’ خارک افزود: رعایت مشخصات فنی و ایمنی پروژه نیز از مسایل مهمی است که باید در اجرای این طرح مورد تاکید قرار گیرد.

براساس این گزارش در این نشست، فعالیت‌های جاری پیمانکاران و آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ان جی ال، تجهیزات ورودی به سایت بررسی شد و مدیر ساخت و نصب این پروژه توضیح لازم در این زمینه ارایه کرد.

این گزارش حاکی است، همچنین در جلسه‌ای با حضور پیمانکار اصلی پروژه (کنسرسیوم ایریتک، ایراسکو، پتروساحل) آخرین مسایل مربوط به مهندسی و خرید مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در جلسه جداگانه‌ای با حضور پیمانکاران جزیی، درزمینه نحوه ادامه کار و رفع مشکلات پیش روی پروژه بحث و تبادل نظر شد.

درپایان مراحل راه اندازی نهایی تاسیسات جمع آوری گازهای همراه نفت (ان جی ال) در منطقه خارک، محصولات ارزشمندی از جمله متان، اتان، پروپان، بوتان، پنتان و میعانات گازی تولید می شود که ارزش آنها دست کم شش میلیون دلار در روز برآورد شده است.

طرح ان جی ال خارگ بخشی از هدف استراتژیک شرکت ملی نفت ایران در همسویی با سیاست NO FLARING است که در نهایت از سوختن بی دلیل گازهای همراه نفت در تاسیسات تولیدی جلوگیری خواهد کرد.

انتقال روزانه ۲۵۸ میلیون فوت مکعب گاز میدان فروزان به پروژه ان جی ال خارک و آغاز تولید محصولات صادراتی آن در سال ۹۲ تعیین شده است.

جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است. ک/۱

۵۳۹ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۵۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.