پرچم المپیک وارد ریودوژانیرو شد

جام جم آنلاین: پرچم المپیک روز دوشنبه وارد شهر «ریو دو ژانیرو» برزیل شد که میزبان بازی های تابستانی ۲۰۱۶ خواهد بود.

میزبانی بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، چالشی به شمار می رود که مسوولان برزیل می گویند این شهر آماده فائق آمدن بر آن است.

«ادواردو پائز» شهردار شهر «ریودوژانیرو» برزیل از هواپیمای حامل پرچم به همراه «کارلوس آرتور نوزمان» رییس کمیته سازمان دهنده بازی های تابستانی ۲۰۱۶ و «سرجیو کابرال» فرماندار این شهر پایین آمد.

شهردار شهر «ریودوژانیرو» گفت: ورود پرچم المپیک، نشانه آغاز دوره انتقالی در این شهر و فرصتی منحصر به فرد و بی نظیر برای برزیل و زمانی برای برگزاری مراسم بزرگی است.

در هواپیمای حامل پرچم المپیک، همچنین ورزشکاران برزیلی حضور داشتند که در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت کرده بودند و برخی از آنان مدال هایشان را بر گردن انداخته بودند.

به گفته «روبرتو شیدت» که به همراه «برونو پرادا» در رقابت های قایقرانی بازی های المپیک لندن برنده مدال برنز شده بود، ورود به ریو به همراه پرچم المپیک افتخاری برای ما به شمار می رود.

«شیتدت» افزود: مکان برای پیشرفت بیشتر و کسب مدال های افزون تر در «ریو» برای ما وجود دارد.

برزیل در مجموع برنده ۱۷ مدال در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن شد که عبارت بود از سه طلا، پنج نقره و ۹ برنز.

میزبانی این بازی ها، چالش بزرگی برای شهر «ریودوژانیرو» خواهد بود که به علت هرج و مرج در ترافیک، زیرساخت های ضعیف و خشونت در شهرک های فقیرنشین آن معروف است اما مقام های آن می گویند «ریو» که میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ نیز خواهد بود به مناسبت برگزاری این رقابت ها پیشرفت خواهد کرد.

به گفته مقام های برزیل، پرچم المپیک روز سه شنبه با هواپیما به شهر «برازیلیا» پایتخت برزیل برای برگزاری مراسمی با حضور «دیلما روسف» رییس جمهور این کشور انتقال خواهد یافت.

شهردار شهر «ریودوژانیرو» روز یکشنبه پرچم المپیک را از «بوریس جانسون» شهردار لندن در مراسمی به مناسبت پایان بازی های لندن تحویل گرفت و شمارش معکوس برای بازی های تابستانی ۲۰۱۶ آغاز شد که برای نخستین بار در یک کشور آمریکای جنوبی برگزار می شود. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.