پزشکان عادات بهداشتی بهتری دارند

سلامت > عمومی
ظاهرا بسیاری از پزشکان خودشان هم به توصیه‌های‌ بهداشتی‌شان عمل می‌کنند.

به گزارش لایو ساینس نتایج یک نظرسنجی بوسیله گالوپ و هلث‌ویز نشان می‌دهد پزشکان آمریکایی به عنوان گروه عادات بهداشتی بهتری نسبت به پرستاران و سایر بزرگسالان شاغل دارند.

پزشکان در این بررسی در مقایسه با پرستاران و نیز سایر شاغلین بزرگسال در مجموع با احتمال کمتری سیگار می‌کشیدند، با احتمال کمتری چاق بودند و و با احتمال بیشتری می‌گفتند که سه روز یا بیشتر در هفته ورزش می‌کنند.

پزشکان همچنین نمره بالاتری از لحاظ ارزیابی سلامت جسمی نسبت به پرستاران و بزرگسالان در سایر مشاغل گرفتند. این نمره بر اساس شماری از عوامل از جمله شمار روزهای بیماری و تجربه کردن مشکلات سلامت که فعالیت‌های روزانه را مختل می‌کند، تعیین شدند.

سلامت بهتر پزشکان تا حدی با تحصیلات آنها قابل توجیه بود- آمریکایی‌های با تحصیلات بالاتر به طور کلی عادات بهداشتی بهداشتی دارند. در عین حال به گفته این پژوهشگران پزشکان سرمشق خوبی برای بیماران‌شان هستند.

در این نظرسنجی بیش از ۵۹۰۰۰۰ آمریکایی بزرگسال را در فاصله ژانویه ۲۰۱۱ تا اوت ۲۰۱۲ از جمله ۱۹۸۴ پزشک و ۷۱۶۶ پرستار مورد پرسش قرار گرفته بودند.

میزان چاقی میان پزشکان ۱۴ درصد بود که در مقایسه این میزان در میان پرستار و سایر شاغلان ۲۵ درصد بود.

چهار درصد پزشکان گفته بودند که سیگار می‌کشند، در حالیکه این رقم در میان پرستاران ۱۵ درصد و در میان سایر شاغلان ۲۰ درصد بود.

با این حال پزشکان با احتمال بیشتری ممکن بود سرطان بگیرند: ۶ درصد از پزشکان گفته بودند که سرطان دارند، در مقایسه با ۵ درصد پرستاران و ۴ درصد از سایر شاغلان. به گفته این پژوهشگران این تفاوت ممکن است مربوط به عواملی باشد که منحصر به پزشکان است، از جمله آگاهی بیشتر نسبت علائم هشداردهنده بروز سرطان یا میزان بالاتر انجام آزمایش‌های غربالگری.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.