پست بانک ۱۳۴ میلیون فقره قبوض مصرفی دریافت کرد

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت – ۰۳:۴۹:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی پست بانک ایران تا پایان اسفندماه سال گذشته بیش از تعداد ۱۳۴ میلیون فقره قبوض مصرفی؛ آب، برق، تلفن و گاز هموطنان را در سطح کشور بویژه روستاها و مناطق محروم دریافت کرده است.
به گزارش آریا، بنابر اعلام اداره کل دفاترخدمات بانکی، دریافت قبوض مصرفی هموطنان از طریق این دفاتر در راستای خدمت رسانی و دسترسی عمومی در مناطق شهری و روستایی می باشد که از مجموع آن ۸۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۱۹۸ فقره از طریق دفاتر شهری و ۴۹ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۳ فقره نیز از طریق دفاتر روستایی در طی سال گذشته دریافت شده است.
بنابر این گزارش: به منظور اشتغال زایی و تولید در روستاها و مناطق محروم کشور مبلغ بیش از ۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۱۴۸هزار و ۷۰۱ فقره در قالب عقود اسلامی از طریق دفاترخدمات بانکی پرداخت شده که از مجموع آن تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۵۲ فقره به ارزش ۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال از طریق دفاتر روستایی و تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۹ فقره به ارزش ۹۹۶ میلیارد ریال و ۳۲۵ میلیون ریال نیز از طریق دفاتر شهری به هموطنان ارائه شده است.
طبق این گزارش: تا پایان سال ۹۰ تعداد ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۲۴ فقره حساب برای هموطنان از طریق دفاتر روستایی و ۵۶۶ هزار و ۶۷ فقره نیز از طریق دفاتر شهری افتتاح شده که حدود ۷۶ درصد از حسابها و ۵۱ درصد از منابع کل بانک را شامل می شود.
این گزارش می افزاید: تعداد کل تراکنش های دفاترخدمات بانکی در طی این مدت حدود ۱۵۲ میلیون و ۱۲هزار و ۱۷۸ فقره بوده که از مجموع آن ۶۴ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۸۲ فقره توسط دفاتر شهری و ۸۷ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۳۹۶ فقره نیز توسط دفاتر روستایی انجام شده است.
براساس گزارش: دفاترخدمات بانکی روستائی پست بانک ماهیانه یارانه نقدی حدود ۵/۱ میلیون نفر سرپرست خانوار را به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت می کند و علاوه بر آن پرداخت سود سهام عدالت ۵/۲ میلیون نفر را در روستاها بر عهده دارد.
گفتنی است: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دفترخدمات بانکی شهری و روستایی در سطح کشور انواع خدمات نوین بانکی را بصورت لحظه ای (online) به هموطنان بویژه در روستاها و مناطق محروم کشور ارائه می کند که طبق برنامه پنجم توسعه کشور تعداد ۶ هزار دفتر روستائی دیگر به آن افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۹۱۵۴۹۰۳۷۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.